فیلم برتر «ونیز» جایزه اصلی «تورنتو» را هم برد/ دورخیز برای اسکار

سرنا_شب پیش بهترین فیلم جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۰ انتخاب شد و «سرزمین آواره‌ها» موفق به کسب جایزه انتخاب مردم شد.

فیلم برتر «ونیز» جایزه اصلی «تورنتو» را هم برد/ دورخیز برای اسکار

جایزه انتخاب مردم که جایزه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو محسوب می‌شود به «سرزمین آواره‌ها» ساخته کلویی ژائو کارگردان چینی رسید.

به این ترتیب برنده چهل و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو می‌تواند شانس خود را برای دریافت اسکار نیز بالا ببیند. در دهه گذشته هر برنده جایزه انتخاب مردم تورنتو نامزدی بهترین فیلم اسکار را کسب کرده است.

سال پیش «جوجو خرگوش» به کارگردانی تایکا وایتیتی که این جایزه را برد، نامزدی اسکار را کسب کرد و سال پیشتر «کتاب سبز» تا دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار پیش رفت. «۱۲ سال بردگی»، «سخنرانی پادشاه» و «میلیونر زاغه‌نشین» نیز همین مسیر را رفتند.

با این حال این نخستین و تنها باری است که برنده شیر طلای ونیز موفق به کسب جایزه انتخاب مردم تورنتو شده است. در عین حال پس از «جوجو خرگوش» این دومین سال پیاپی برای کمپانی سرچلایت می‌شود که جایزه انتخاب مردم تورنتو را می‌برد. این کمپانی در مجموع پنج بار موفق به کسب این جایزه شده است.

در این فیلم فرانسیس مک‌دورماند بازیگر برنده اسکار در نقش زنی ظاهر شده که در رکود اقتصادی بزرگ ۲۰۰۸ مجبور می‌شود تا در یک ون و در جاده زندگی کند.

ژائو در سخنرانی دریافت جایزه از تیم برگزار کننده فستیوال و مخاطبان آن تشکر کرد و گفت: نمی‌توانستیم این موفقیت را بدون شما کسب کنیم.

در حالی که جشنواره تورنتو هیات داوران ندارد و به رای مردم برندگانش را انتخاب می‌کند، «یک شب در میامی» به کارگردانی رجینا کینگ بازیگر برنده اسکار برنده دوم این رقابت شد و انتخاب سوم تماشاگران نیز «بینز» ساخته تریسی دیر بود.

جایزه انتخاب مردم در بخش جنون نیمه‌شب به «سایه در ابر» به کارگردانی رزان لیانگ تعلق گرفت و میشل لاتیمر با «سرخ‌پوست دردسرساز» برنده بخش مستند و بهترین فیلم بلند کانادایی شد.

چهل و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو از ۱۰ تا ۱۹ سپتامبر (۲۰ تا ۲۹ شهریور) برگزار شد. این جشنواره به خاطر شیوع کرونا تلفیقی از برگزاری فیزیکی و مجازی را تجربه کرد.

«سرزمین آواره‌ها» پس از این در جشنواره فیلم نیویورک نمایش داده می‌شود و فیلم از ۴ دسامبر اکران خود را آغاز می‌کند.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۶۸۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت