از پوستر جشنواره کن رونمایی شد/ ادای دین به آکیرا کوروساوا

جشنواره فیلم کن از پوستر رسمی هفتاد و هفتمین دوره خود رونمایی کرد.

از پوستر جشنواره کن رونمایی شد/ ادای دین به آکیرا کوروساوا

پوستر امسال جشنواره فیلم کن صحنه‌ای از فیلم کلاسیک ژاپنی «راپسودی در ماه اوت» را دربرمی گیرد که سال ۱۹۹۱ خارج از بخش رقابتی این جشنواره به نمایش درآمد.

از آن جا که کن دوست دارد تداعی کننده تاریخ سینما در پوستر رسمی خود باشد، امسال نیز از این قاعده مستثنی نشده است. صحنه‌ای از فیلم «راپسودی در ماه اوت»، فیلم کلاسیک آکیرا کوروساوای فقید، پوستر امسال جشنواره را به خود اختصاص داده است.

این فیلم که یک فیلم جلوتر از آخرین فیلم کوروساواست، بر مادربزرگی تمرکز دارد که قربانی بمباران ناکازاکی است و ایمان خود را به عشق و صداقت به عنوان سنگری در برابر جنگ و خشونت به نوه‌ها و برادرزاده آمریکایی‌اش منتقل می‌کند.

این پوستر به خوبی با نگاه جشنواره کن امسال که بیشتر تم ژاپنی دارد، هماهنگ است. چند روز پیش کن اعلام کرد که جایزه نخل طلای افتخاری امسال را به استودیو جیبلی سازنده انیمیشن‌های مشهور ژاپنی اهدا می‌کند و برای نخستین بار بالاترین جایزه خود را به یک شرکت اهدا کرد نه یک هنرمند منفرد.

 

7E118C24 E0DB 499B A12F D536466142B8

پوستر سال پیش جشنواره تصویری از کاترین دونوی جوان در سال ۱۹۶۸ را داشت که در ساحلی نزدیک سنت تروپه ایستاده بود، در سال ۲۰۱۳ پل نیومن و جوآن وودوارد در سال ۱۹۶۳ روی پوستر جشنواره جای گرفتند و پوستر سال ۲۰۲۱ اسپایک لی کارگردان را نشان می‌داد که متفکرانه به درختان نخل کن خیره است.

پوستر سال ۲۰۱۷ اما با خشم آنلاین مخاطبان روبه‌رو شد و این ادعاها که تصویر کلودیا کاردیناله جوان تغییر کرده تا ستاره ایتالیایی لاغرتر به نظر برسد، سرو صدا به پا کرد.

ریاست هیات داوران امسال با گرتا گرویگ کارگردان «باربی» است و هفتاد و هفتمین جشنواره کن کارش را از ۱۴ می (۲۵ اردیبهشت) با فیلم «دومین پرده» کوئنتین دوپیو با بازی لئا سیدو و وینسنت لیندون آغاز می‌کند و تا ۲۴ می (۵ خرداد) ادامه دارد.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۷۴۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت