هشدار نسبت به مرمت غیراصولی آرامگاه یعقوب لیث (‌رادمان ماهک)

سرنا_سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به مرمت غیراصولی آرامگاه یعقوب لیث صفاری در دزفول هشدار داد.

هشدار نسبت به مرمت غیراصولی آرامگاه یعقوب لیث (‌رادمان ماهک)

به گزارش سرنا به نقل از مهر ، سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول با صدور اطلاعیه‌ای آورده است: با توجه به مرمت غیراصولی آرامگاه یعقوب لیث در سایت تاریخی جندی‌شاپور ذکر چند نکته به‌منظور تنویر افکار عمومی، حائز اهمیت است.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: متأسفانه در اوایل سال جاری شاهد آتش‌سوزی درختان مجاور آرامگاه یعقوب لیث بوده و اکنون نیز مرمت غیراصولی این آرامگاه در حال اجرا است. با توجه به حوادث و مداخلات اخیر در این بنای تاریخی و ثبت ملی، باید که مسئولان سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان در این مسئله مهم ورود کرده و از تخریب این اثر جلوگیری کنند و شرایط را جهت و بازخواست عاملان و آمران تخریب رواق‌های دور آرامگاه یعقوب لیث میسر نمایند.

در ادامه این اطلاعیه عنوان شده است: مسئولان پایگاه جندی‌شاپور باید پاسخگو باشند که آیا برای تعمیر و اصلاح این اثر ملی، پروانه اجرای مرمت صادر شده است؟ پیمانکار آن دارای صلاحیت لازم است؟ دستور کارهای اجرایی از سوی چه کسی صادر می‌شود؟ آیا اداره میراث شهرستان و سازمان میراث استان خوزستان از نحوه عملکرد و مرمت این اثر ثبت ملی مطلع هستند؟

اطلاعیه سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول تصریح می‌کند: با توجه به اینکه بناهای تاریخی هر شهری پیشینه و هویت تاریخی آن شهر محسوب می‌شود، از این رو لازم است به منظور حفظ و صیانت از این بناها اهتمام و تلاش بیشتری صورت گیرد؛ به همین منظور سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول، با داشتن رتبه دو صلاحیت از وزارت راه و شهرسازی آمادگی همکاری و مشورت به‌منظور مرمت این اثر تاریخی را اعلام می‌دارد.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۰۲۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت