طرحی از آینده که شباهتی به گذشته ندارد!

سرنا_نمایشگاه نقاشی مریم صباغ‌پور با عنوان «روزی که من خرگوش بودم» روز جمعه (اول شهریور ماه) در گالری اُ افتتاح می‌شود. این نمایشگاه با آثاری سورئال قرار است طرحی از آینده‌ای باشد که شباهتی به گذشته ندارند.

طرحی از آینده که شباهتی به گذشته ندارد!

به گزارش ‌سرنا به نقل از ایسنا، نمایشگاه «روزی که من خرگوش بودم» که تا روز سه‌شنبه (۱۲ شهریور ماه) برگزار است، رویکردی انتقادی از آینده انسان را به نمایش می‌گذارد.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «مجموعه‌ روزی که من خرگوش بودم، مجموعه‌ای طراحی‌ درباره‌ آینده‌ای است که دیگر شباهتی به گذشته‌ خیال‌گونه‌ خود ندارد. در این مجموعه، مریم صباغ‌پور رویکردی انتقادی به آینده‌ی انسان ترسیده از دنیای کنونی دارد و تلاش می‌کند پیکره‌ی پیچیده و درهم تنیده‌ جامعه‌ی انسانی را با تأثیر از واقعیت‌های اجتماعی، با زبانی مبهم، گسسته و پر از استعاره و ریشخند به تصویر بکشد.

روزگاری که قرار بود روشنگری، پیشرفت عقل، علم، صنعت و اندیشه باعث رهایی انسان‌ها از جهالت شود، در عوض آکنده از مصیبت و بدبختی شد و به پدید آمدن دنیایی کمک کرد که در آن انسان عامدانه تن به ایدئولوژی‌های استعماری داد.

در این مجموعه، هنرمند پرسوناژهایی منجمد شده با حس‌هایی متضاد از فراروایت ترس را در جهت تفسیری دایرةالمعارف گونه ترسیم می‌کند.»

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز جمعه (اول شهریور ماه) از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در گالری اُ واقع شده در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول برگزار می‌شود.

این گالری روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ تعطیل است و در سایر روزها از ساعت ۱۲ الی ۲۰ امکان بازدید دارد.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۰۵۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت