«موزه فراموشی»؛ ویترین زندگی فراموش‌شدگان مدفون

سرنا_ یک عکاس زنجانی گفت: نمایشگاه «موزه فراموشی»، در رابطه با موضوعات مرتبط با زنجان، گذشته شهر و آداب و رسوم مردم این شهر است.

«موزه فراموشی»؛ ویترین زندگی فراموش‌شدگان مدفون

مازیار محمدیون در رابطه با نمایشگاه عکس «موزه فراموشی»، اظهار کرد: نمایشگاه عکس «موزه فراموشی»، در قالب چیدمان با موضوعات مرتبط با زنجان، گذشته شهر و آداب و رسوم مردم این شهر بوده و به صورت داستان کوتاه نوشته شده، روایت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه شامل ۸ عکس است که هر عکس یک داستان دارد و در قالب داستان‌های کوتاه واقعی که خود آن‌ها را نوشته‌ام، به تصویر در آمده است و در قالب این تصاویر زندگی دهه‌های ۲۰، ۳۰ و ۴۰ را به نمایش گذاشته‌ام.

محمدیون تصریح کرد: کنار هر عکس سیستمی تعبیه شده است که افراد می‌توانند با زدن دکمه آن، ماجرا و داستان هر عکس را بشنوند و داستان‌های واقعی مردمی ‌که روزگاری در زنجان می‌زیسته‌اند را گوش دهند و در خلال این داستان‌ها با آداب و رسوم و باور و خرافات مردم زنجان در روزگار دور آشنا شوند.

این عکاس زنجانی یادآور شد: «موزه فراموشی» در واقع گرته‌برداری از کتاب «موزه معصومیت» نویسنده ترکیه‌ای «اورهان پاموک» است که در این کتاب اورهان پاموک از زبان شخصیت اصلی داستان که «کمال» است و در دهه ۷۰ میلادی که داستان در حول و حوش آن می‌گذرد اشیایی که خاطرات مشترکی با معشوقه‌ خود دارد را جمع‌آوری کرده و در قالب داستان آورده است و همین موزه را در شهر استانبول ترکیه ساخته‌اند که اشیا در آن سندیت پیدا کرده‌اند و در واقع مستند شده است که مردم در آن دهه چگونه می‌‍‌زیسته‌اند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه عکس و چیدمان «موزه فراموشی» از ۱۹ تا ۲۵ مهرماه در محل آرت گالری «مان» واقع در شهرک کارمندان برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۱۵۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت