معرفی عکاس برتر سال ۲۰۱۹ به انتخاب گاردین / عکس

سرنا_ سردبیران بخش عکس نشریه گاردین پس از تهیه فهرستی منتخب از عکاس‌های خبری خبرگزاری‌های مختلف، در نهایت عکاس خبری «‌آسوشیتدپرس»‌ را به عنوان عکاس خبری منتخب سال ۲۰۱۹ معرفی کردند.

معرفی عکاس برتر سال ۲۰۱۹ به انتخاب گاردین / عکس

گاردین از جمله رسانه‌هایی است که به تصاویر خبری خبرگزاری‌های مختلف سراسر جهان متکی است. سردبیران این نشریه پس از معرفی فهرست نامزدهای نهایی «عکاس خبری سال»، در نهایت فیلیپ دانا عکاس خبری آژانس خبری «آسوشیتدپرس» ـ را به عنوان عکاس خبری سال ۲۰۱۹ انتخاب کردند.

فیلیپ دانا در سال ۲۰۱۹ تصاویر بسیاری را از سراسر جهان به ثبت رسانده است. از تصاویر انتخابات اسپانیا گرفته تا درگیری‌های سوریه، بحران هنگ‌کنگ و منظره‌های گرینلند همگی در کارنامه سال ۲۰۱۹ این عکاس به چشم می‌خورند.

همچنین تصاویر به ثبت‌رسیده «‌دانا» بارها در مجموعه عکس‌های منتخب هفتگی و روزانه این نشریه قرار گرفته‌اند.

وقتی از «‌فیلیپ دانا» درباره نظرش نسبت به سال ۲۰۱۹ از نگاه یک عکاس خبری، ماموریت‌هایش و تصاویری که به ثبت رسانده سوال شد، پاسخ داد: «سال ۲۰۱۹ با وجود آشفتگی‌های سیاسی و تظاهرات گسترده که تقریبا در تمامی قاره‌ها به وقوع پیوست، درگیری‌های بی‌پایان خاورمیانه، موج عظیم مهاجران و تغییرات اقلیمی، در بسیاری از نقاط جهان پرمشغله و طاقت‌فرسا محسوب می‌شود؛ بنابراین با وجود تمامی این اتفاقات که در سرتاسر جهان رخ داده سال ۲۰۱۹،‌ سال سختی برای یک عکاس خبری محسوب می‌شد، اما این وضعیت دقیقا همان زمانی است که شغل شما به عنوان یک عکاس خبری اهمیت پیدا می‌کند.»

«‌دانا» ماه ژوئن برای پوشش فینال لیگ قهرمانان اروپا که در نهایت با قهرمانی «‌لیورپول» به اتمام رسید به مادرید نیز سفر کرد.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۲۶۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت