وصله‌های ناجور زنان کمتر دیده شده در آمریکا

سرنا_ تعدادی از آثار هنری هنرمندان زنی که به ندرت فرصت نمایش داشته‌اند یا هیچگاه به نمایش گذاشته نشده‌اند در قالب نمایشگاهی ویژه هنرمندان زن در «موزه بروکلین» فرصت نمایش پیدا می‌کنند.

وصله‌های ناجور زنان کمتر دیده شده در آمریکا

به گزارش سرنا به نقل از گاردین، موزه «‌بروکلین» ‌واقع در شهر نیویورک آمریکا نیز همچون اغلب موزه‌های جهان‌، بخش اعظمی از مجموعه‌های هنری خود را در انبار نگهداری می‌کند. مجموعه‌های در انبار مانده این موزه هنری شامل مجموعه بزرگ از آثار هنرمندان زنی می‌شود که تا امروز در انبارها خاک می‌خوردند.

نمایشگاه جدیدی که با عنوان «‌وصله‌ی ناجور: نگاهی فمنیستی به مجموعه هنری»‌ در این موزه از تاریخ بیست و چهارم ژانویه برگزار می‌شود، مجموعه‌ای از آثار هنری را به نمایش می‌گذارد که برخی از آن‌ها برای نخستین‌ بار است که به نمایش گذاشته می‌شوند.

بیش از ۶۰ اثر هنری از ۴۴ هنرمند که از نظر بسیاری از موزه‌های بزرگ جهان به عنوان «‌وصله ناجور» تلقی می شدند،‌ در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند.

آثار این نمایشگاه به دهه ۳۰ تا اوایل ۲۰۰۰ تعلق دارند.

یکی از آثار حاضر در این نمایشگاه

این نمایشگاه میزبان آثار هنرمندان زن سرشناسی همچون «لوئیز بورژوآ» و «هلن فرانکن تالر» در کنار آثار هنرمندان زن کمتر شناخته شده خواهد بود.

ایده برگزاری این نمایشگاه، سال گذشته پس از موفقیت نمایشگاه زن- محور دیگری که پیش‌تر در همین موزه برگزار شده بود، به فکر مسؤولان برگزاری رسید.

چندی پیش موزه هنر «بالتیمور» در ایالات متحده اعلام کرد از سال ۲۰۲۰ به بعد فقط آثار هنری هنرمندان زن را خریداری می‌کند.

پیش‌تر نیز گزارشی توسط مجله هنری «آرت‌نت نیوز» درباره آمار آثار هنری زنان در موزه‌ها و مؤسسه‌های هنری سراسر جهان منتشر شد که طبق آن تنها ۱۴ درصد از نمایشگاه‌های فردی و گروهی ۱۰ سال اخیر به زنان عرصه هنر تعلق داشته است و آثار زنان سهم ۱۱ درصدی را در فروش به خود اختصاص داده‌اند. (یعنی از ۲۶۰,۴۷۰ اثر فروخته شده تنها ۲۹,۲۴۷ اثر به هنرمندان زن تعلق داشته است.)

کد مطلب: ۱۳۰۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت