پشت‌پرده احضار ترانه علیدوستی به دادسرای رسانه/ وقتی شهاب حسینی در مقابل آماج فحاشی‌ها نیز عقب‌نشینی نمی‌کند

سرنا_در برداشت این هفته مروری داریم به چند خبر سینمایی و همچنین یک گزارش از نمایش‌های روی صحنه خواهیم داشت.

پشت‌پرده احضار ترانه علیدوستی به دادسرای رسانه/ وقتی شهاب حسینی در مقابل آماج فحاشی‌ها نیز عقب‌نشینی نمی‌کند

این هفته در برداشت از استقبال مردمی از بلیت فروشی فیلم فجر خواهیم گفت.

در حالی که فضای مجازی پر شده بود از خبر تحریم و کناره گیری از جشنواره فجر، چند بازیگر و کارگردان و البته عوامل فنی اعلام کردند که از حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر کناره‌گیری کردند. این مسئله که آیا باید به فیلم فجر بریم یا آن را تحریم کنیم هم به بحثی در فضای مجازی تبدیل شده بود. اما با راه اندازی سامانه فروش بلیت‌های جشنواره در کمال تعجب همه بلیت‌ها ظرف نیم ساعت فروخته شد.

اظهار نظر ترانه علیدوستی درباره مسائل سیاسی که بازتاب‌های زیادی در فضای بیرون کشور داشت باعث احضار این بازیگر به دادسرا شد. ترانه علیدوستی در صفحه شخصی‌اش اظهارات تندی درباره وضعیت جامعه داشت. این بازیگر همچنین با وجود اینکه فیلمی در جشنواره فجر نداشت اعلام کرده بود که جشنواره را تحریم می‌کند. حالا با احضار علیدوستی به دادگاه باید دید که در روزهای آینده چه خبر هایی در این زمینه منتشر می‌شود.

از دیگر بازیگرانی که هفته گذشته حسابی در فضای مجازی گرد و خاک کرد شهاب حسینی بود. این بازیگر برخلاف جریانی که چند بازیگر به آن دامن زده بودند، از حضور در فجر حمایت کرد. این حمایت که در قالب انتشار یادداشت کوتاهی بود که در آن حسینی خواستار عدم تحریم فجر شده بود. انتشار این یادداشت باعث شد تا بازیگر محبوب سینمای ایران آماج فحاشی‌ها قرار بگیرد. اما شهاب حسینی عقب‌نشینی نکرد و با انتشار یادداشتی جدید بر مواضع خودش پافشاری کرد.

وقتی صحبت از ترانه علیدوستی و شهاب حسینی می‌شود، اولین چیزی که شاید به ذهن بیاید سریال شهرزاد است. سریالی که با وجود محبوبیت مردمی حواشی زیادی داشت. این حواشی هنوز هم ادامه دارد. در آخرین مورد از حواشی شهرزاد می‌شود به شکایت محمد امامی سرمایه گذار سریال شهرزاد از نیما حسنی نسب منتقد سینما اشاره کرد.

محمد امامی که به خاطر پرونده سواستفاده مالی و اختلاس در زندان به سر می‌برد از حسنی نسب به خاطر تهمت ناروا شکایت کرده است. حسنی نسب از جمله فعالان حوزه نقد سینما است که خواستار بازگرداندن دستمزد بازیگران سریال شهرزاد شده بود. این منتقد گفته بود که چون این پول‌ها از منشا غیرقانونی پرداخت شده بازیگران باید مبالغ دریافتی را برگردانند؛ که البته هیچ کدام از بازیگران سریال شهرزاد این کار را نکردند.

در پایان این قسمت، گفتگوی پدرام ابدان با نیکی مظفری و روزبه حصاری را شاهد خواهیم بود. همچنین در این هفته برنامه برداشت میزبان کیوان امجدیان، تحلیلگر و منتقد سینمایی بوده است.

برنامه برداشت این هفته را ببینید و نظر بدهید.

منبع: سرنا

کد مطلب: ۱۳۰۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت