برای دل خودم نمایشنامه‌ می‌نویسم/ نگارش «در منطقه کوسه‌های سفید»

سعید شاپوری مدرس و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه به دلیل شرایط نامناسب تئاتر ترجیح می‌دهد اثری را روی صحنه نبرد از نگارش یک نمایشنامه و رمان در سال‌های اخیر خبر داد.

برای دل خودم نمایشنامه‌ می‌نویسم/ نگارش «در منطقه کوسه‌های سفید»

سعید شاپوری نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: مدت‌هاست برنامه‌ای برای اجرای تئاتر ندارم و تنها به تدریس در این حوزه مشغول هستم. در شرایط بحران کرونا کلاس‌های دانشگاه از سر ناچاری به صورت آنلاین برگزار می‌شود و مشکلات سخت افزاری زیادی دارد.

وی عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شرایط کار کردن در تئاتر و سینما نامناسب است بنابراین این روزها من بیشتر برای دل خودم می‌نویسم تا اینکه برنامه‌ای برای اجرا داشته باشم یا اینکه بخواهم تن به هر کاری بدهم.

کارگردان «مهر هفتم» ادامه داد: نمایشنامه‌ای درباره وضعیت دریاچه ارومیه در سال‌های اخیر نوشته‌ام که «در منطقه کوسه‌های سفید» نام دارد. البته شرایط تئاتر به شکلی است که چنین نمایش‌هایی کمتر مخاطب دارند و تماشاگران نیز بیشتر ترجیح می‌دهند آثار دلخوش کننده و شاد ببینند و علاقه‌ای به دیدن مشکلات دریاچه ارومیه ندارند. از آنجایی که دولت کاملاً خودش را از حوزه تئاتر کنار کشیده برای اجرای چنین آثاری نیاز به سرمایه‌گذار داریم و سرمایه‌گذارها هم به دنبال بازگشت سرمایه شان هستند و ترجیح می‌دهند از نمایش‌های گیشه‌پسندتری حمایت کنند.

شاپوری در پایان درباره دیگر فعالیت‌هایش عنوان کرد: همچنین دو سالی است که مشغول نگارش رمانی با نام «آداش» هستم که به معنای همنام است. نگارش این رمان کار بسیار سختی است و زندگی چند نوجوان و جوان را از سال ۵۷ تا ۷۳ و شرایطی را که هرکدام از آن‌ها در این سال‌ها با آن روبرو می‌شوند، به تصویر می‌کشد. بخشی از داستان این رمان را چندین سال قبل در یک تله فیلم با عنوان «مرگ یک ماهی» به تصویر کشیدم که درباره پیرزنی بود که پسرش در زرین رود غرق شده است اما او مرگ فرزندش را باور ندارد و فکر می‌کند یک ماهی گلی پسرش است.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۵۰۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت