دواین جانسون علیه ترامپ/ وقتی آمریکا به زانو درآمده، تو کجایی؟

بازیگر سرشناس سینمای آمریکا با انتشار ویدیویی هشت دقیقه‌ای نسبت به وقایع اخیر واکنش نشان داده و از ترامپ پرسیده است: وقتی آمریکا به زانو درآمده، تو کجایی؟

دواین جانسون علیه ترامپ/ وقتی آمریکا به زانو درآمده، تو کجایی؟

دواین جانسون با انتشار یک ویدیوی پراحساس در توییتر، از جنبش «زندگی سیاهان مهم است» حمایت کرد و ابراز کرد در جریان همه اعتراض‌های سراسری علیه مرگ جورج فلوید، ترامپ اصلاً قدرت رهبری نداشت.

وی پرسید: تو کجایی؟ رهبرمان کجاست؟

این جملاتی بود که جانسون پیامش را با آن شروع کرد و در ادامه گفت: رهبر ما در این زمانی که کشورمان به زانو درآمده، التماس می‌کند، صدمه دیده، عصبانی است، ناامید شده و دست‌هایش را برای کمک بلند کرده و تنها می‌خواهد صدایش شنیده شود، کجاست؟

این بازیگر با تکرار خطاب به ترامپ می‌پرسد: تو کجایی؟

در سراسر این ویدیوی طولانی که ۸ دقیقه و ۲۵ ثانیه است، جانسون به کرات این سوال را لابه‌لای حرف‌هایش مطرح می‌کند.

کشته شدن فلوید به دست پلیس مینیاپلیس در روز ۲۵ ماه می پس از آن رخ داد که یک افسر پلیس زانوانش را هشت دقیقه و ۴۶ ثانیه روی گلوی فلوید فشرد و او را خفه کرد.

جانسون پرسیده است: رهبر دلسوز ما کجاست، وقتی کشور روی زانو افتاده و دستش را دراز کرده و باید بگوید: بایستید، با من بایستید زیرا من دارمتان. صدایتان را می‌شنوم. به شما گوش می‌دهم و شما کلام مرا خواهید داشت زیرا من هر کاری با قدرتم می‌کنم تا زمان مرگم، نفس آخرم، هر کاری می‌کنم تا تغییری را که به آن نیاز داریم ایجاد کنم، برای عادی سازی برابری، زیرا زندگی سیاهان مهم است. تو کجایی؟

گرچه جانسون در جایی از سخنانش نامی از ترامپ نبرده اما مشخص است که خطاب او به رییس جمهوری آمریکاست. این بازیگر با این مونولوگ یکی از مهم‌ترین موضع‌گیری‌های سیاسی خود را در طول دوران کاری‌اش ابراز کرده است.

این بازیگر همچنین مطرح کرده است که «همه زندگی‌ها مهم هستند» و گفت اما حالا زندگی سیاهان نیاز به حمایت دارد.

وی افزود: مطمئناً زندگی همه مهم است، اما در این لحظه، در حال حاضر و این لحظه انفجاری که کشور ما به زانو افتاده… باید این جمله را به زبان بیاوریم: زندگی سیاهان مهم است.

سخنان ترامپ که در توییتر مطرح شد و در مورد معترضانی که به غارت اموال عمومی و خصوصی دست می‌زنند بود، از سوی افراد مشهور و سیاستمداران متعددی با انتقاد گسترده روبه‌رو شده است.

جانسون در بخش دیگری از سخنانش گفته است: ما باید رهبرانی باشیم که به دنبالش هستیم. من یک بار دیگر می‌پرسم: کجایی؟ آن رهبر دلسوز که قدم برمی‌دارد و مسئولیت پاسخگویی کشورش و همه مردم را بر دوش دارد کجاست؟

وی در ادامه می‌گوید: می‌دانی من چه می‌گویم، ما اینجا هستیم. همه‌مان اینجا هستیم روند تغییر شروع شده است. می‌توانی این را در همه کشور حس کنی. تغییر دارد رخ می‌دهد. ما کتک می‌خوریم، بزرگ می‌شویم، خون می‌دهیم، اما روند تغییر شروع شده است.

جانسون هفته پیش تصویری منتشر کرده بود که با نقل قولی از فلوید روی کارت ویزیت خودش همراه بود: «نمی‌توانم نفس بکشم» و متنی درباره وقایع اخیر را دربرمی‌گرفت و به خانواده و مردم آمریکا تسلیت می‌گفت.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۵۰۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت