ببینید| نوید محمدزاده درباره فعالیت تبلیغاتی‌اش پاسخ داد

سرنا_نوید محمدزاده بازیگر سینما و تئاتر به حواشی فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش واکنش نشان داد.

ببینید| نوید محمدزاده درباره فعالیت تبلیغاتی‌اش پاسخ داد

حضور نوید محمدزاده در تبلیغ سن‌ایچ و عطر نوید واکنش‌های زیادی را در پی داشته است.

مسعود فراستی مرد همیشه منتقد سینمای ایران با تعریف و تمجید از بازی نوید محمدزاده در عرصه بازیگری او را بسیار ستوده و اتفاقا در نقدش به حضور محمدزاده در این تیزر تبلیغاتی، قبل از اینکه این بازیگر شاخص سینمای ایران را زیر سوال ببرد تعریف و تمجید خودش را زیر سوال برد و تلویحاً اعلام کرد از این تعریف و تمجید پشیمانم.

نوید محمدزاده که یکی از پدیده های بازیگری در چند سال اخیر محسوب می‌شود و باید اذعان داشت که او محصول تئاتر این مرز و بوم است و انصافاً با چند نقش درخشان امروزه دارای جایگاه یک ستاره مؤثر در اقتصاد و گیشه سینما محسوب می‌شود. پس بدیهی است که بسیاری از طرفداران او از حضورش در یک تیزر تبلیغاتی ناراحت باشند و برخی دیگر از کارشناسان و صاحب نظران عرصه سینما و بازیگری نگران حضور او در جایگاهی که نباید باشند اما این قصه از چند منظر قابل بررسی است؛

در تمام دنیا این بسیار مرسوم است که ستاره‌ها در تبلیغ انواع و اقسام کالاها و برندهای تجاری حضور فعال دارند و با مراقبت از نوع کالا و تبلیغات معمولا این قضیه جا افتاده است که چهره‌های معروف به تبلیغات نگاهی جدی در دنیای بیزینس دارند و طبیعی است که ستاره تئاتر و سینمای ایران هم پس از سالها تلاش در دنیای تئاتر و خوردن خاک صحنه امروز به روزگار بعد از ستاره بودن هم فکر کند و جدا از دنیای بازیگری به بحث تبلیغات هم نگاه ویژه داشته باشد.

به هر حال باید گفت تجربه نشان داده است که بسیاری از بازیگران بعد از گذران دوره‌ای با افت فعالیت روبرو خواهند شد و اگر از روزگار درخشانشان به نحو احسن استفاده نکنند شاید فردایی سخت در انتظارشان باشد.

در روزهایی که بسیاری از چهره‌های محبوب سینما از جمله امین حیایی، آتیلا پسیانی و پوریا پورسرخ در دنیای بیزینس تبلیغاتی فعال هستند نوید محمدزاده هم از این فرصت استفاده کرده تا بتواند به جای انجام دادن کارهایی که دوست ندارد از منبع دیگری کسب درآمد داشته باشد اما نقدی که فراستی و بسیاری از طرفداران عام این بازیگر دوست‌داشتنی و خوش‌آتیه به تصمیم او در تبلیغ او در یک برند تجاری دارند شاید نحوه حضور و سبک و سیاقی است که متأسفانه درخور محمدزاده نیست. فراموش نکنیم که این مسئله می‌تواند روی جایگاه هنری هر بازیگر تأثیرگذار باشد و با این اوصاف دیده شدن یک ستاره تلویزیونی در زمان‌های مختلف روز قطعا روی جایگاه هنری این بازیگر دغدغه‌مند سینما و تئاتر نیز تأثیرگذار است.

نوید محمدزاده در برنامه کافه‌آپارات و در گفت و گو با فریدون جیرانی درباره واکنش‌ها به فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش گفت: «همیشه نظرات مثبت و منفی هست و ذات کار ما همینه. به نظرم خدا من را دوست دارد که هر کاری می کنم اینقدر راجع بهش حرف زده می‌شود». من هیچ گله‌ایی ندارم نظر همه هم محترمه. فقط می‌خواهم بگویم که جهان سوم یعنی اینکه وقتی خارجی‌ها هر بازی و هر تبلیغی بکنند می‌گوییم به به، ما داخلی ها اجازه‌اش را نداریم. اگر من بازیگری باشم که جسور باشم و به لحاظ فیزیکال بخواهم یک کار تازه بکنم، می‌گویند نباید این کار را بکنی ولی همان اتفاق را در فیلم‌های آن طرف ببینند می‌گویند دیدی چقدر بی‌نظیر بازی کرد! تبلیغات هم به همین شکل است. اگر جانی دپ تبلیغ می‌کند تاثیر می‌گذارد روی کار هنری‌اش؟ حتما این تبلیغات تاثیر بهتر در کار ما می‌گذارد. تا انتخاب‌های بهتر بکنیم و با خیال راحت و بدون دغدغه مالی کار کنیم. وقتی سنت می‌رود بالا باید حواست باشد که خودت را به هرجایی نفروشی. من کاری کردم که رابرت دنیرو هم انجام داده. الان می‌گویند تو رو چه به دنیرو؟ جهان سوم یعنی همین! که ما هیچ وقت خودمون را قد اونور نمی‌توانیم ببینیم. اجازه نمی دهند که ببینیم. خیلی ها تبلیغ کردند، چرا فقط درباره من این حرف‌ها زده شد؟ این همه آدم دارند تبلیغات می کنند. همین عطر من را افراد دیگر هم بیرون دادند، هیچ حرفی زده نشد. اینها آدم راناراحت می‌کند. کسانی که نقد می‌کنند تعریف هم بکنند. وقتی چند ماه پیش برای کار محمد مساوات اسمم را روی پوستر نزدیم تا بخاطر اسم من کار را نبیند و با ماسک رفتم نقش یک پیرزن آلمانی را بازی کردم و فقط چهار میلیون تومان دستمزد گرفتم، چرا درباره این صحبت نمی‌کنند؟ چرا فقط دنبال اینیم آدمها را بکوبیم؟! اگر رونالدو تبلیغ می‌کند به این معنی نیست که نمی‌تواند در زمین گل بزند. حتما در بازیگری‌ اگر حواس و تمرکزم باشد می‌توانم اتفاقات بهتری را رقم بزنم. من از تصمیمی که گرفتم خیلی خوشحالم و پایش ایستادم. قطعا آدمها من را با تبلیغاتم به یاد نمی‌‌آورند. چون من می‌‌دانم چه فیلم‌هایی را دارم بازی می‌کنم. حتما اگر تعریف شده از بازی من، اگر تبلیغ کردم نباید از تعریف‌شان پشیمان بشوند. می‌دانم «قورباغه» دارد می‌آید بیرون و فیلم‌های دیگر و من می دانم مسیرم را دارم چجوری می‌روم جلو.

بیشتر بخوانید: متأسفم که از نوید محمدزاده تعریف کرده بودم!

کد مطلب: ۱۵۵۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت