لئوناردو دی‌کاپریو آدامس تبلیغ می‌کند، کریستن استوارت پورشه!

سرنا_از امین حیایی و شقایق دهقان تا نوید محمدزاده بسیاری از بازیگران ایرانی در عرصه تبلیغات فعال شده‌اند. این پدیده البته منحصر به بازیگران ایرانی نیست.

لئوناردو دی‌کاپریو آدامس تبلیغ می‌کند، کریستن استوارت پورشه!

بازیگران سینما به دلیل ماهیت کارشان از مشهورترین چهره‌های هر جامعه هستند و می‌توانند از این شهرت برای کسب درآمدهای کلان از طریق تبلیغات استفاده کنند. این تبلیغات گاهی در حد یک عکس تبلیغاتی است و گاهی به شکل فیلمی کوتاه با سناریویی معمولا پیش‌ پا افتاده. این تبلیغات در کنار سود فراوان مالی، زیان‌هایی هم برای شهرت بازیگر در پی دارد. از مرحوم جمشید مشایخی بگیر تا نوید محمدزاده، بازیگران پس از شرکت در این دست آگهی‌ها با انتقاداتی روبه‌رو می‌شوند.

در هالیوود هم بازیگران بسیاری از لئوناردو دی‌کاپریو تا برد پیت گاهی در آگهی‌های بازرگانی بازی کرده‌اند. نکته مشترک تقریبا تمام این چهره‌ها، حضورشان در آگهی‌های بازرگانی پیش از به شهرت رسیدن است.

برد پیت و تبلیغ چیپس

سال گذشته برای بازی در «روزی روزگاری در هالیوود» جایزه اسکار گرفت. برد پیت حالا یکی از مشهورترین چهره‌های دنیای سینما است. او سال‌ها پیش از این که به این حد از شهرت و موفقیت برسد، پس از بازی در چند فیلم مثل «شماره ۲۱ جامپ‌استریت» در یک آگهی‌بازرگانی شرکت کرد. او در این آگهی بازرگانی که مربوط به سال ۱۹۸۹ است،‌ یک برند تولید چیپس را تبلیغ کرده است.

پل راد و بازی‌های کامپیوتری

پل راد را در سال‌های اخیر در جمع ابرقهرمانان دنیای مارول دیده‌ایم. او که در سری فیلم‌های «مرد مورچه‌ای» نقش اصلی را بازی می‌کند، در پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما، «انتقام‌جویان: پایان بازی» هم جلوی دوربین رفته است. راد علاوه بر این در سریال پرطرفدار «فرندز» نیز نقشی کلیدی بازی می‌کرد.

این بازیگر هم در سال ۱۹۹۱ در آگهی دستگاه بازی سوپر نینتندو شرکت کرد. البته راد هم در آن دوران به شهرت نرسیده بود، و بهتر است اینطور بگوییم که هنوز بازیگر حرفه‌ای نشده بود. راد یک سال پس از این آگهی‌ در سریال تلویزیونی «خواهران» جلوی دوربین رفت و نخستین فیلم سینمایی‌اش سال ۱۹۹۵ اکران شد.

ستاره ارباب حلقه‌ها و سبزیجات پنیری

الیجا وود ستاره سری فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» هم مثل پل راد در آغاز دهه ۹۰، بازیگر آگهی‌های تبلیغاتی شد. او همان سال در فیلم «آوالون» به کارگردانی بری لوینسون بازیگری در سینما را هم آغاز کرد.

وود وقتی که فقط ۹ سال داشت، با تبلیغ پنیر به همسن و سال‌های خودش پیشنهاد می‌کرد که سبزیجات را با پنیر میل کنند.

کیانو ریوز و نوشابه

ستاره فیلم‌های اکشن موفقی چون «ماتریکس»، «سرعت» و «جان ویک» یکی از نخستین تجربه‌های بازیگری‌اش را در آگهی نوشابه به دست آورد. او سال ۱۹۸۵ پیش از آن که پا به دنیای بازیگران حرفه‌ای سینما بگذارد در این تبلیغ جلوی دوربین رفت.

ریوز در همان سال فیلم کوتاهی هم بازی کرد، اما نخستین فیلم سینمایی بلندش با عنوان «یانگبلاد» یک سال بعد روی پرده سینما رفت.

کریستن استوارت و تبلیغ پورشه در کودکی

کریستن استوارت با فیلم‌های «گرگ و میش» و بازی کنار رابرت پتینسون به شهرت رسید. او کنار در فیلم «اردوگاه اشعه ایکس»‌ کنار پیمان معادی هم بازی کرده است. استوارت سال‌ها پیش از آنکه مجاز به رانندگی شود، برای پورشه ماشین تبلیغ می‌کرد.

البته او در این آگهی‌های بازرگانی نقش دختری را بازی می‌کند که از سواری نرم ماشین پدرش لذت می‌برد.

لئوناردو دی‌کاپرو و آدامس بادکنکی

تقریباً کسی نیست که در دنیا با نام و چهره‌ لئوناردو دی‌کاپریو آشنا نباشد، بازیگر برنده اسکار فیلم‌های رنگارنگی مثل «تایتانیک»، «دار و دسته نیویورکی‌ها»، «اینسپشن/ تلقین»، «شاترآیلند»، «از گور بازگشته» و این اواخر «روزی روزگاری در هالیوود».

او از آن دست هنرمندانی است که از کودکی وارد عالم بازیگری شد. دی‌کاپریو در همان دوران در آگهی‌های بازرگانی هم شرکت و آدامس بادکنکی تبلیغ کرده است.

تمام نمونه‌هایی که تا اینجا دیدید، پیش از به شهرت رسیدن در آگهی‌های بازرگانی بازی کرده‌اند. البته بازیگران سرشناس هم در آگهی‌های بازرگانی جلوی دوربین رفته‌اند. رابرت دنیرو بازیگر برنده اسکار شاهکارهایی مثل «پدرخوانده» یکی از آن‌ها است.

رابرت دنیرو از «کیا» تا ترامپ

او در سال‌های گذشته در چندین تبلیغ از جمله تبلیغ برای کمپانی خودروسازی «کیا» جلوی دوربین رفته است. او گاهی هم نه برای پول که برای هدفی مهم‌تر شهرتش را به کار می‌گیرد که نمونه‌اش را می‌توان در کمپین تبلیغاتی «برای آینده‌ات رای بده» دید. این کمپین برای شکست دادن ترامپ در انتخابات پیش‌روی آمریکا طراحی شده است.

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۱۵۵۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت