محمد مساعد، روزنامه‌نگار ایرانی برنده جایزه کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران شد

سرنا_کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (سی‌پی‌جی)، محمد مساعد، روزنامه‌نگار ایرانی را به عنوان یکی از برندگان امسال این نهاد برگزیده است.

محمد مساعد، روزنامه‌نگار ایرانی برنده جایزه کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران شد

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (سی‌پی‌جی)، محمد مساعد، روزنامه‌نگار ایرانی را به عنوان یکی از برندگان امسال این نهاد برگزیده است.

به گزارش این نهاد، "این روزنامه‌نگار مستقل بابت نوشتن درباره قطعی اینترنت در روزهای اعتراض‌های آبان ۱۳۹۸ بازداشت و یکبار هم در بهمن ماه و در پی انتقاداتش نسبت به عملکرد دولت ایران در مقابله با کرونا به سازمان اطلاعات سپاه ایران (احضار) بازداشت و از فعالیت در شبکه های اجتماعی منع شد."

آقای مساعد روزنامه‌نگار حوزه اقتصادی است که پیشتر با روزنامه‌های همشهری و شرق همکاری کرده است.

او به دلیل گزارش‌های تحقیقی درباره پرونده‌های مفاسد اقتصادی در ایران برنده جایزه "امین‌الضرب"، جایزه خبرنگاران اقتصادی در ایران شده است. صدای آلمان یا دویچه وله، نیز جایزه آزادی بیان امسال (۲۰۲۰) را به این روزنامه نگار ساکن ایران اهدا کرد.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران که مقر آن در نیویورک است از محمد مساعد به عنوان روزنامه‌نگار آزاد یاد کرده که درباره موضوع‌های مرتبط با فساد و مسایل کارگری برای شماری از رسانه‌های اصلاح‌طلب فعالیت کرده است.

آقای مساعد روز جمعه اول آذرماه ۱۳۹۸ و در روزهای پس از اعتراضات اواخر آبان ماه و قطع اینترنت در این کشور بازداشت شد.

دیگر برندگان امسال کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران، روزنامه‌نگارانی از کشورهای روسیه، نیجریه و بنگلادش هستند که به دلیل انجام کار حرفه‌ای خود به زندان افتاده‌اند.

محمد داوری در سال ۲۰۱۰ و سیامک قادری در سال ۲۰۱۴ دو روزنامه‌نگار دیگر ایرانی هستند که این جایزه را گرفته‌اند.

امل کلونی، وکیل شناخته‌‌شده حقوق‌بشری هم امسال برنده جایزه "گوئن آیفل" این سازمان شد.

جایزه آزادی مطبوعات کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران به نام گوئن آیفل روزنامه‌نگار و مجری تلویزیونی در آمریکا نام‌گذاری شده است. او که در سال ۲۰۱۶ در اثر ابتلا به سرطان درگذشت، مجری مناظره‌های انتخاباتی آمریکا در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ بود.

منبع: بی‌بی‌سی

کد مطلب: ۱۵۶۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت