«دورهمی» و مهمانانی که حذف می‌شوند!

جمعه هفته گذشته قرار بود «دورهمی» با حضور امیر آقایی پخش شود با این حال این برنامه روی آنتن نرفت و گمانه زنی‌های مختلفی درباره دلیل پخش نشدن این برنامه مطرح شد از جمله اینکه مدیر شبکه خواسته این برنامه سانسور شود یا امیر آقایی به دلیل حضور در سریال شبکه نمایش خانگی «آقازاده» و رقابت احتمالی تلویزیون با آن سانسور شده است!

«دورهمی» و مهمانانی که حذف می‌شوند!

گمانه‌های دیگری هم بود که مانند هر حاشیه‌ای در کانال‌های مختلف تلگرامی و شبکه‌های فضای مجازی مطرح شده و به اشتراک گذاشته می‌شود.

حاشیه‌هایی که هر روز می‌تواند هزینه‌ای برای تلویزیون در برداشته باشد که کمترین آن از دست رفتن اعتماد عمومی است و حتی با استناد به همین موارد برخی از چهره‌ها و نام‌های معروف و مشهور نیز بازی تحریم این رسانه را به راه بیندازند. درحالیکه بخش اعظم این حاشیه‌ها با پیش بینی و برنامه‌ریزی درست اتفاقات قابل مدیریت است و دیگر شاهد هزینه‌های سنگین یک ماجرا برای تلویزیون نخواهیم بود.

مشخص است که دعوت از هر مهمانی برای تلویزیون مخصوصاً کسانی که ممکن است حاشیه‌هایی هم برای آنها رقم خورده باشد جز با هماهنگی ممکن نیست. پس همان ابتدا چه عوامل یک برنامه و چه تصمیم گیرانی بالاتر از آنها با بررسی همه جوانب نسبت به حضور مهمان در تلویزیون دست به انتخاب می‌زنند.

به طور مثال قبل از دعوت از امیر آقایی همه می‌دانستند که او این روزها سریالی در شبکه نمایش خانگی دارد و یا سال گذشته و در اختتامیه جشنواره فیلم فجر چه سخنانی بیان کرده است و اگر اینها دلایل احتمالی تلویزیون برای پخش نشدن حضورش در برنامه است چرا از همان ابتدا او را دعوت کردند و یا اگر اینها ملاک نیست و محتوای صحبت‌های مهمان در طول برنامه میزانی برای پخش شدن یا نشدن برنامه است چرا تا زمانی که پخش برنامه به شکل قطعی در دستور کار قرار نگرفته درباره آن اطلاع رسانی می‌شود؟

امیر آقایی تنها چهره‌ای نبوده است که در برنامه «دورهمی» با این حواشی مواجه شده است و پیش از این خبر حضور چهره‌های دیگری در این برنامه اطلاع رسانی شده و حتی شبکه و برنامه برای آنها تیزر رفته است اما اکثر آنها با این توضیح که برنامه آماده نبوده یا با مشکلات فنی همراه شده است دیگر به پخش نرسیده‌اند.

اهمیت این موارد زمانی دوچندان می‌شود که مدنظر داشته باشیم اینها حواشی است که نسبت به یک برنامه ضبطی رخ می‌دهد و قطعاً تا درصد زیادتری از آن‌ها قابل مدیریت است اما هر بار حاشیه‌های جدیدی را رقم می‌زنند؛ این حواشی واقعاً قابل مدیریت نیست یا انگیزه‌ای برای مدیریت آن‌ها وجود ندارد!؟

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۵۸۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت