ایران نامزد یکی از معتبرترین جوایز جهانی معماری شد

سرنا_پردیس خانه که با الهام از باغ ایرانی ساخته شده، نامزد جایزه دزین، یکی از مهم‌ترین جایزه‌های جهان در حوزه معماری شد.

ایران نامزد یکی از معتبرترین جوایز جهانی معماری شد

جایزه دزین یکی از معتبرترین جوایز معماری و طراحی در جهان است که هر سال در شهر لندن برگزار می‌شود و بهترین طراحان و معماران را معرفی می‌کند.

آنچه بر اعتبار "دزین" می‌افزاید و آن را به محل رقابت معماران تراز اول جهان تبدیل می‌کند، داوری این‌جایزه از سوی معماران برجسته‌ای چون نورمن فاستر، دنیل لیبسکیند، فیلیپ استارک، سوفوجیموتو، دیوید ادجایه، ادیل دک و فرشید موسوی و بسیاری دیگر است که بعضی از آنها جایزه پریتزکر یا همان نوبل معماری را از آن خود کرده‌اند.

هیئت داوران جایزه دزین در این دوره به بررسی پروژه‌های برتر طراحی و معماری پرداخته و از میان آنها، ٢٤ پروژه مطرح از سراسر جهان در بخش ساختمان‌های مسکونی را انتخاب کرده تا به مرحله نیمه نهایی راه یابند که "پردیس خانه" از ایران، یکی از این پروژه‌هاست.

معیارهایی چون نوآوری، سودمند بودن برای مردم و همچنین توجه به محیط زیست، شرایط اقلیمی و استفاده از عناصر بومی، مواردی است که جایزه دزین در داوری پروژه‌ها به آن توجه و بر این اساس، "پردیس خانه" را به خاطر توجه به الگوهای فراموش شده معماری ایرانی انتخاب کرده است.

نیما و سینا کیوانی این ساختمان مسکونی را که اکنون به مرحله نیمه نهایی جایزه دزین رسیده با الهام از باغ‌های ایرانی ساخته و در آن به نور و گیاه، توجه ویژه داشته‌اند.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۶۱۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت