شکار عکاسان در لحظه شکار + تصاویر

سرنا_معمولاً رسم بر این است که عکاسان پشت دوربین‌های خود قرار می‌گیرند و موضوعات مختلف را در شرایط سخت و آسان سوژه کارشان می‌کنند؛ ولی کمتر اتفاق می‌افتد که کسی باشد و تصاویری را از این افراد در چنین وضعیت‌هایی به ثبت برساند.

شکار عکاسان در لحظه شکار + تصاویر

عکاسی یکی از مهمترین اختراعات بشر در قرن نوزدهم بوده است. عکاسی تا به امروز راه درازی آمده؛ تغییرات زیادی به خود دیده و روز به روز نفوذ بیشتری در میان مردم و جوامع پیدا کرده است. عکاسی در تمام این سال‌ها به یکی از موثرترین، نیرومندترین، سریع ترین و پرطرفدارترین ابزار و رسانه‌های بشر برای ارائه‌ی اندیشه‌ها و احساساتش تبدیل شده است.

۱۸۲ سال از روزی که دولت فرانسه، عکاسی را به‌عنوان هدیه‌ای رایگان برای تمام مردم دنیا اعلام کرد، می‌گذرد. از آن روز به بعد لحظه‌هایی از غم، شادی، اندوه، حسرت و زیبایی در قاب‌های کوچک ثبت و به خاطره تبدیل شد و برای آیندگان به میراث ماند.

۱۹ آگوست در تقویم جهانی «روز عکاسی» است؛ روزی که دولت فرانسه تکمیل فرآیند عکاسی داگرئوتیپ توسط «لویی داگر» را جشن گرفت و عکاسی را هدیه‌ای جهانی برای مردم دانست. هدیه‌ای عجیب و خارق العاده که قادر بود لحظه‌هایی از زندگی را در یک کادر کوچک ثبت و آن را جاودانه کند.

امسال عکاسان به علت شیوع کرونا و مشکلاتی که این بحران به همراه داشت، روز جهانی عکاسی را با حال و هوای متفاوتی جشن می‌گیرند. آنها در این روزها مانند دیگر مشاغل با مشکلات متعددی رو به هستند. برخی برای رعایت شرایط قرنطینه و یا خطری که این کار برایشان دارد ترجیح دادند که در این مدت فعالیت نکنند یا کمتر فعالیت داشته باشند و برخی از فرصت استفاده کرده و لحظات متفاوتی را در تاریخ ثبت کردند.

ایسنا در این گزارش که به مناسبت روز جهانی عکاس منتشر می شود، تصاویری از افراد همیشه پشت دوربین را انتخاب کرده است. عکاسان همواره برای ثبت لحظات ماندگار، به دنبال سوژه های جذاب هستند، اما دوربینی که تلاش آنان برای ثبت این لحظه‌ها را ثبت کند، می تواند صحنه‌هایی را به تصویر بکشد که گاه از اصل سوژه جذاب‌تر است.

عکاسی که به رغم دستگیری توسط نیروهای امنیتی همچنان در حال کار با دوربینش است تصویری از یک عکاس حیات وحش عکاسانی که در حاشیه رقابت‌های المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ مشغول استراحت هستند عکاسان در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر عکسی که وزیر اطلاعات از عکاسان گرفت از عکاسان حاضر در فاجعه پلاسکو شوخی داستین هافمن با عکاسان در جشنواره کن عکاسان در تشییع پیکر عزت الله انتظامی عکاسی در دوران کرونا جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ اعضای هیات دولت عکاس شدند‎

در ادامه می توانید عکس های بیشتری که سوژه خود را عکاسان قرار داده اند مشاهده کنید؛ منبع تمامی این عکس ها بدون ذکر منبع، اینترنت است.

دشواری گروه های فیلمبرداری و عکاسی از حیات وحش

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۶۳۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت