۳ شی سفالی تاریخی از یک منزل در ایذه کشف شد

معاون میراث فرهنگی خوزستان گفت: سه شی سفالی تاریخی از یک منزل مسکونی در شهر دهدز از توابع شهرستان ایذه کشف و ضبط شد

۳ شی سفالی تاریخی از یک منزل در ایذه کشف شد

احمدرضا حسینی بروجنی در خصوص این خبر اظهار کرد: طی تماس تلفنی منابع و مخبران محلی به یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، مبنی بر نگهداری اشیای تاریخی در یک منزل مسکونی در شهر دهدز، بلافاصله موضوع در دستور کار پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان ایذه قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به تعاملات سازنده با عوامل انتظامی، ضمن دریافت دستور مقام قضائی و با هماهنگی پاسگاه انتظامی دهدز، نیروهای پایگاه حفاظت به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از بازرسی منزل مسکونی، سه عدد شیء سفالی (دو عدد سالم یک عدد شکستگی لبه) کشف و ضبط شد.

معاون میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه طبق بررسی کارشناس اشیا فرهنگی تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان، موارد مکشوف مربوط به دوره «اشکانیان» هستند، بیان کرد: این اشیا شامل یک قمقمه آب و دو ظرف کوچک هستند که در گذشته برای نگهداری ادویه‌جات و مایعات خاص از آنها استفاده می‌شد.

وی یادآور شد: در هنگام بازرسی، متهم در منزل حضور نداشت و همه کشفیات مذکور پس از طی مراحل قانونی و تنظیم صورت‌جلسه تحویل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایذه شد.

حسینی بروجنی در پایان گفت: در این راستا ضمن تشکیل پرونده و نظر به مشخص بودن هویت متهم، تلاش برای دستگیری وی از راه مراجع قضائی و انتظامی در حال پیگیری است.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۶۳۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت