کشف یک معبد باستانی زیر یک خانه روستایی

سرنا_باستان‌شناسانی که مشغول انجام پروژه بازسازی یک مجموعه معبد مشهور واقع در جنوب شرقی «مالت» بودند به اکتشاف شگفت‌آوری دست یافتند.

کشف یک معبد باستانی زیر یک خانه روستایی

مالت که در مرکز مدیترانه واقع شده ویرانه‌های تاریخی بسیاری را در خود جای داده و اخیراً یک اکتشاف دیگر نیز به فهرست محوطه‌های تاریخی این کشور اضافه شده است.

در جریان یک پروژه بازسازی، باستان‌شناسان بقایای یک معبد بسیار مهم رومی را که زیر یک خانه روستایی پنهان شده بود کشف کردند.

مکانی که از آن با نام «Tas-Silġ» یاد می‌شود در جنوب سواحل «مالت» قرار دارد. این مکان یک منطقه مذهبی مهم بوده که به مدت چهارهزار سال یعنی از عصر حجر تا قرون وسطی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. بقایای معابد مختلفی از جمله یک معبد رومی مشهور در این مکان وجود دارد.

یک خانه روستایی قرن هجدهمی که در این مکان واقع شده است چندی پیش فروریخت و کارشناسان روند بازسازی آن را از چند هفته پیش آغاز کرده‌اند.

باستان‌شناسان دانشگاه مالت و دانشگاه میراث مالت محوطه اطراف خانه باستانی را مورد بررسی قرار دادند تا وجود شواهدی از هرگونه اثر تاریخی دیگری را بسنجند.

در این بررسی‌ها، تیم باستان‌شناسی به بقایای بنای یک معبد رومی برخورد. رومیان پس از دومین جنگ پونی مالت را تصاحب و قرن‌ها بر این منطقه حکومت کردند. بنای کشف‌شده به یکی از معابد مشهور رومی تعلق دارد که بعدها به یک کلیسای بیزانسی تبدیل شده است.

به گفته باستان‌شناسان، کشف این بنا رویداد بسیار مهمی است چراکه به درک بهتر تکنیک‌های ساخت بناهای رومیان باستان کمک می‌کند.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۶۴۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت