اجرای تعزیه شهادت امام حسین (ع) امشب مقابل تالار وحدت

تعزیه «حضرت ابوالفضل‌(ع)» نهمین مجلسی بود که در طول هشت شب گذشته در قالب رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» توسط «گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل شیوع کرونا، اجرا شد. این گروه در ادامه به اجرای مجلس «شهادت امام حسین‌(ع)» می‌پردازد.

اجرای تعزیه شهادت امام حسین (ع) امشب مقابل تالار وحدت

به گزارش سرنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، شامگاه گذشته، جمعه هفتم شهریورماه، در هشتمین شب از رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه»، مجلس «حضرت ابوالفضل‌(ع)» مقابل تالار وحدت اجرا شد.

«حضرت ابوالفضل‌(ع)» نهمین اجرای رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» در هشت شبِ گذشته بود که در دهه اول ماه محرم و پس از اذان مغرب و عشا، توسط «گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)» به سرپرستی احمد عزیزی در پهنه رودکی، مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.

در نهمین شب از رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه»، امشب شنبه هشتم شهریورماه، مجلس «شهادت امام حسین‌(ع)» اجرا خواهد شد.

رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» با حمایت و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اداره‌کل هنرهای نمایشی و شهرداری منطقه ۱۱ تهران در جریان است و «گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)» در طول آن، طی ۱۰ شب، یکی از وقایع عاشورا شامل تعزیه‌های «شاهچراغ(ع)»، «وهب نصرانی»، «طفلان زینب‌(س)»، «حضرت مسلم‌(ع)»، «دو طفلان مسلم‌(ع)»، «حر ریاحی»، «حضرت علی‌اکبر(ع)»، «حضرت قاسم‌(ع)»، «حضرت ابوالفضل‌(ع)»، «شهادت امام حسین‌(ع)» و «بازار شام» را اجرا می‌کنند.

این اجراها در پهنه رودکی، خیابان استاد شهریار، مقابل تالار وحدت و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی روی صحنه می‌رود.

برنامه «شبیه‌خوانی در پهنه» به صورت زنده هر شب از سایت اینترنتی نمایش‌نت به آدرس www.namayeshnet.com پخش می‌شود.

کد مطلب: ۱۶۴۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت