ترامپ کتاب جدید باب وودوارد را نپسندید!/ حوصله‌ام سر رفت

سرنا_در حالی که خیلی‌ها می‌گویند ترامپ حتی گزارش‌های دولتی و سیاسی را نمی‌خواند و سواد چندانی ندارد، خود وی گفته است کتاب بحث‌برانگیز باب وودوارد را خوانده و به نظرش کتاب «حوصله سر بری» است.

ترامپ کتاب جدید باب وودوارد را نپسندید!/ حوصله‌ام سر رفت

دونالد ترامپ ادعا کرده که کتاب جدید «خشم» نوشته باب وودوارد که درباره دولت خود وی نوشته شده را در یک بعد از ظهر خوانده و از نظرش این کتاب «بسیار خسته‌کننده» است.

کتاب این خبرنگار سابق واشنگتن پست که با گزارش جزییات رسوایی واترگیت معروف شده بود، سه‌شنبه منتشر شد. این کتاب ۳۹۲ صفحه‌ای شامل ۱۸ مکالمه رسمی با رییس‌جمهور می‌شود.

تا به حال گزارش‌های بسیاری منتشر شده که حاکی از این بوده‌اند که ترامپ چیزی نمی‌خواند. این گزارش‌ها گفته‌اند که ترامپ نه تنها کتاب، بلکه گزارش‌های اطلاعاتی نوشته شده برای شخص خودش را هم نمی‌خواند.

مثلاً در کتاب معروف «آتش و خشم» نوشته مایکل وولف، گری کوهن مشاور اقتصادی سابق کاخ سفید می‌گوید: «بدتر از آن چیزی است که بتوانید تصورش را بکنید. ترامپ هیچ چیز نمی‌خواند. حتی یادداشت‌های یک صفحه‌ای هم نمی‌خواند و توجهی به اسناد سیاست‌گذاری و هیچ چیز نمی‌کند.»

بعضی‌ها حتی گفته‌اند ترامپ توانایی خواندن ندارد. وولف در کتابش نوشت: «او اطلاعات را به هیچ شیوه سنتی پردازش نمی‌کند. چیزی نمی‌خواند. حتی سرسری هم نگاه نمی‌کرد. بعضی‌ها باور داشتند که او عملاً بیش از یک آدم نیمه باسواد نیست.»

با این حال، رییس‌جمهور در مصاحبه‌ای با برنامه تلویزیونی فاکس اند فرزند ادعا کرد در چند ساعت کتاب وودوارد را خوانده و گفت این کتاب «بسیار سبک وزن است و او درکی از ماجرا ندارد.»

کتاب «خشم» تا به حال به شدت بحث‌برانگیز شده است. یکی از دلایل اصلی آن این بوده که ترامپ در یکی از مصاحبه‌های رسمی کتاب که صدای آن هم ضبط شده، به وودوارد می‌گوید از همان ابتدا می‌دانسته کووید -۱۹ چقدر خطرناک است اما در منظر عموم خطر آن را بسیار پایین جلوه داده و گفته خطر آن از آنفلوانزا هم کمتر است.

ترامپ در اشاره به کارل برنستین، همکار وودوارد در ماجرای واترگیت، گفت: «کتاب وودوارد و برنستین را خواندم، طرف اصلاً بلد نیست بنویسد، کتاب برایم خیلی حوصله سر بر بود. خیلی حوصله سر بر بود. نادرست بود.»

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۶۷۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت