روایتی از اعلام جنگ بی‌بی‌سی علیه رزمندگان

سرنا_ فایل صوتی جلسه آذر۶۳ که اخیراً دستاویز BBC برای تفرقه انگیزی شد، بخوبی نشان می‌دهد که سپاه یک مجموعه متنوع، متکثر، خلاق، پویا، درحال گفتگو و بالنده بوده که به "نقد درون سازمانی" و "یادگیری جمعی" اهمیت میداده است.

روایتی از اعلام جنگ بی‌بی‌سی علیه رزمندگان

در ادامه واکنشهای فعالان فرهنگی به فیلمی که بی بی سی فارسی درباره جنجال اکبر گنجی و هم قطارانش در سال ۱۳۶۳ و در اوج جنگ تحمیلی ساخته، محسن حیدری در تازه ترین رشته توییت خود نوشت:

* شبکه ‎#BBC در هفته ‎#دفاع_مقدس، تلاش مزوّرانه‌ای برای تلخ کردن این ایام الله پایداری ملت ایران در جنگ هشت ساله تحمیلی صدامیان علیه ایرانیان کرد و کوشید شهید حاج کاظم نجفی رستگار فرمانده تیپ سیدالشهدا را نقطه مقابل مدیریت فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس نشان دهد.‌

‏* برخلاف تبلیغات تلویحی BBC، شهید رستگار یکی از رویشهای انقلابی سپاه بود که با حکم سردار محسن رضایی به فرماندهی دومین تیپ‌ تهران (تیپ جدیدالتاسیس سیدالشهدا) منصوب شد. رضایی در حالی به شهیدرستگار برای این مسئولیت اعتماد کرد که رستگار قبل از آن، سابقه فرماندهی درسطح تیپ را نداشت.

‏* در مکتب مدیریتی دفاع مقدس، تنوع ایده، مانع از وحدت نیست. فایل صوتی جلسه آذر۶۳ که اخیراً دستاویز BBC برای تفرقه انگیزی شد، اتفاقاً بخوبی نشان میدهد که سپاه یک مجموعه متنوع، متکثر، خلاق، پویا، درحال گفتگو و بالنده بوده که به "نقد درون سازمانی" و "یادگیری جمعی" اهمیت میداده است.

‏* وقتی از مدیریت مردمی دفاع مقدس سخن میگوییم یعنی اینکه مثلاً فرمانده کل سپاه هرگز به بهانه وحدت، تنوع سلیقه را در نیروهای انقلاب انکار نمیکرد و به همه طیفهای دلسوز انقلاب میدان میداد. نمونه این اعتماد سازنده را در حکم‌ محسن رضایی برای انتصاب شهیدرستگار به فرماندهی تیپ۱۰ میبینیم.

* معتقدم این سنگی که BBC درهفته دفاع مقدس به قطار درحال حرکت و پویای مکتب مدیریتی دفاع مقدس زده است، نه تنها آسیبی به این حرکت تاریخ ساز و مردمی نمیزند بلکه سبب کنار رفتن کلیشه ها و از بین رفتن حس اشباع کاذب و باعث افزایش شناخت واقعی شهروندان ما ازمکتب مدیریتی دفاع مقدس خواهدشد.

منبع: تابناک

کد مطلب: ۱۶۸۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت