نامه محرمانه محسن هاشمی در مخالفت با نامگذاری خیابان شجریان

سرنا_محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در نامه ای محرمانه از پیروز حناچی، شهردار تهران، خواسته مصوبه شورا، در خصوص تغییر نام خیابانی به نام محمدرضا شجریان را به اجرا در نیاورد.

نامه محرمانه محسن هاشمی در مخالفت با نامگذاری خیابان شجریان

دهم اردیبهشت امسال، شش روز پس از ابلاغ تصمیم شورا مبنی بر تغییر نام شش خیابان، محسن هاشمی، رئیس شورا در نامه‌ای محرمانه از پیروز حناچی می‌خواهد تا "اطلاع ثانوی" از اجرای این مصوبه خودداری کند.

۲۷ فروردین سال گذشته اعلام شد اعضای شورای شهر تهران تصویب کرده‌اند که شش معبر و مکان عمومی به نام شش هنرمند شناخته شده ایران، عزت‌الله انتظامی، محمدرضا شجریان، غلامحسین امیرخانی، علی نصیریان، داود رشیدی و محمد علی کشاورز نامگذاری شود.

اما پس از انتشار خبر تصویب تغییر نامگذاری معابر و اماکن عمومی در جلسه شورای شهر تهران، شماری از محافظه‌کاران تندرو در اعتراض به نامگذاری خیابانی به اسم محمدرضا شجریان تجمع کردند. معترضان شجریان را "ملعون" و "خواننده فتنه" خواندند.

با وجود اعتراض‌ها، چهارم اردیبهشت محسن هاشمی مصوبه شورای شهر تهران در خصوص تغییر نام خیابان‌ها را به شهرداری تهران ابلاغ می‌کند اما شش روز بعد در نامه‌ای دیگری می‌نویسد: " ... دستور فرمایید تا اطلاع ثانوی اجرای ردیف دوم (۲) مصوبه مذکور را متوقف فرمایند."

مهدی هاشمی، رئیس شورای شهر تهران به دست بی بی سی فارسی رسیده که در آن آقای هاشمی از پیروز حناچی شهردار تهران
نامه محسن هاشمی به شورای شهر تهران

بر‌ ‌اساس نامه‌ نخست برای تغییر نام شش خیابان، در ردیف دوم قرار بوده خیابانی به نام محمدرضا شجریان نامگذاری شود. در نامه نخست آمده که شانزده عضو از هفده عضو حاضر در شورا به این تغییر نام رای داده بودند.

بر اساس مصوبه شورا قرار بود بلوار فلامک شمالی و جنوبی در منطقه ۲ تهران به نام آقای شجریان درآید.

محمدرضا شجریان از آوازه‌ترین خوانندگان موسیقی سنتی ایران است. او از سال ۱۳۹۵ به علت بیماری تحت مداوا در خارج و داخل ایران قرار داشته است.

ابلاغ مصوبه شورای شهر به شهرداری

ابلاغ مصوبه شورای شهر به شهرداری

آقای شجریان مدتی است که به دلیل کسالت و بیماری در انظار عمومی ظاهر نشده است.

نامگذاری خیابانی به اسم آقای شجریان، تنها موردی نیست که با مخالفت برخی نهادها و محافظه کاران مواجه شده است. براساس مصوبه شورای شهر تهران قرار بود نام چهره های فرهنگی و هنری سرشناسی از جمله فروغ فرخزاد، هوشنگ ابتهاج و سیمین دانشور بر تعدادی از خیابان ها و معابر تهران قرار بگیرد اما با اعتراض فرمانداری تهران مواجه شد.

مصوبه تغییر نام معابر و خیابان ها
مصوبه تغییر نام معابر و خیابان ها

محمدرضا شجریان پرآوازه‌ترین استاد موسیقی سنتی ایرانی است. او از سال ۱۳۹۵ به علت بیماری تحت مداوا در خارج و داخل ایران قرار داشته است.

اخیراً مخالفت هیأت تطبیق فرمانداری تهران با نام‌گذاری اماکنی به نام اعظم طالقانی، مهدی بازرگان و سهیل گوهری نیز خبرساز شده بود.

فرمانداری تهران در نامه‌ای به شورای شهر تهران نوشته بود مصوبه شورا شور برای نام‌گذاری اماکن به اسم این دو چهره، خلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در آن تاکید شده است که الویت با نام شخصیت‌های مهم تاریخ صدر اسلام و انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر آن و حوادث مهم تاریخ مبارزات اسلامی مردم ایران است.

در واکنش به اعلام نظر فرمانداری، محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیته نام‌گذاری شورای شهر گفت "در ۲۰ سال گذشته همه مصوبات نام‌گذاری تنها جهت اطلاع‌ برای فرمانداری ارسال می‌شد و در این مدت نیز هیات تطبیق اعتراضی نداشته، اما حالا ورود محتوایی به تصمیمات شورا می‌کند که این از نوبرانه‌های این دوره مدیریت شهری است".

منبع: بی‌بی‌سی

کد مطلب: ۱۶۸۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت