خیرالله تقیانی‌پور: تئاتر را کرونا نکشت، بی تدبیری کشت

سرنا_تقیانی‌پور، کارگردان تلویزیون و تئاتر معتقد است که اوضاع تئاتر روز به روز در حال بدتر شدن است و نه تنها اضاع آن خوب نیست، بلکه رو به مرگ است و این اتفاق ناشی از بی تدبیری مسئولین است.

خیرالله تقیانی‌پور: تئاتر را کرونا نکشت، بی تدبیری کشت

خیرالله تقیانی‌پور، کارگردان تلویزیون و تئاتر که اخیرا سریال «نجلا» را روی آنتن شبکه سه سیما برده بود، منتقد اوضاع فعلی تئاتر است.

تقیانی‌پور که اجرای نمایش‌هایی چون «صورت و سیرت»، «پری»، «‏‏تعبیر یک رویا»، ‏«بوقلمون» و «کلنل» را در کارنامه دارد، در این باره گفت: «اوضاع تئاتر اصلا خوب نیست، نه تنها خوب نیست بلکه در حال مردن است. مسئولین مربوط هم اصلا لزوم بودن تئاتر را درک نمی‌کنند. خود مسئولین اصلا نمی‌دانند تئاتر چیست. چرا که اگر می‌دانستند، اوضاع تئاتر و تئاتری‌ها به این وخامت نبود. تمام مسئولین با تئاتر بیگانه‌اند و فکر می‌کنم خیلی از آنها تا کنون از کنار تئاتر شهر رد نشده‌اند. تا وقتی که مسئولین یک کشور، با فرهنگ و حوزه تئاتر بیگانه باشند، معلوم است که تئاتر نابود و زمین‌گیر می‌شود. در حوزه‌ای که خودم تخصص دارم می‌گویم که اگر تئاتر به این فلاکت و بدبختی کشیده شده است، فقط و فقط مسئولین نابلد باعث رخ دادن این موضوع شده‌اند.»

او درباره تاثیر کرونا روی بدترشدن اوضاع گفت: «موضوع فقط امروز نیست، قبل از کرونا هم اوضاع تئاتر خوب نبود. البته اوضاع تئاتر در ده سال گذشته بهتر بود. اهالی تئاتر معاش داشتند. کرونا به تنهایی تئاتر را نکشت، تئاتر را بی‌تدبیری کشت.»

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۱۷۶۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت