خاطره نفیسه روشن از همکاری با خسرو شکیبایی

سرنا_نفیسه روشن بازیگر سینما و تلویزیون گفت: فیلم تلویزیونی «وانتافه» به مشکلات معیشتی مردم می پردازد و فیلم های این چنینی می توانند صدای مردم باشند.

خاطره نفیسه روشن از همکاری با خسرو شکیبایی

نفیسه روشن درباره فیلم تلویزیون وانتافه گفت: وانتافه به نظرم یک کار شسته و رفته و قابل قبول بود. آقای امانی با وسواس و صبوری زیاد کارگردانی می کرد، عوامل بسیار با هم صمیمی بودند و در پشت صحنه کار بسیار اتمسفر خوبی حاکم بود. قصه هم به نظرم داستان بامزه و دوست داشتنی بود. به عنوان نخستین تجربه کارگردان فیلم خوبی بود.

بازیگر فیلم تلویزیونی وانتافه درباره داستان این فیلم گفت: خب داستان حول محور یک خانواده است که سادگی و سالم بودن اعضای این خانواده ویژگی ای بود که در تک تک اعضای خانواده وجود داشت و من این ویژگی را بسیار دوست داشتم.

نفیسه روشن درباره اشاره این فیلم به مشکلات معیشتی مردم ادامه داد: متأسفانه در شرایطی هستیم که فضای نقد و گفتگو درباره مشکلات جدی معیشتی مردم وجود ندارد و خیلی اوقات حرف ها و اعتراضات به حق مردم به این مشکلات اساساً شنیده نمی شود. در چنین شرایطی فیلمی مانند وانتافه یا آثار نمایشی و تئاتر و... می توانند صدای مردم باشند برای شنیدن شدن این اعتراضات و نقدها. مردم حرف دلشان را در چنین کارهایی می بینند و همراه آن می شوند.

وی ادامه داد: اصلاً هنر تنها چیزی است که می تواند بین سیاست و مردم صلح و آشتی ایجاد بکند. هنر می تواند فراتر از مرزها مردم را به آرامش دعوت بکند و با ایجاد فضای گفتگو جوامع را به سمت و سوی آشتی سوق بدهد. و امیدوارم که وانتافه هم روایتی دلنشین باشد که مردم با طنز آن ارتباط برقرار کنند و حرف دل شان را در آن شنیده باشند.

بازیگر سریال اغما درباره تجربه همکاری با محمدحسین امانی به عنوان یک کارگردان کار اولی نیز خاطرنشان کرد: من کار کردن با کارگردان های جوان را بسیار دوست دارم. چرا که اگرچه همکاری با کارگردان های نامدار و باتجربه، به معنایی یک کلاس درس به حساب می آید و من در همکاری با کارگردان های نامدار کلی تجربه کسب می کنم، ولی از طرفی هم کار کردن با جوان هایی که سرشار از انگیزه هستند و به دنبال نوآوری و تجربه های جدید هستند یک اتفاق خیلی خوب برایم به حساب می آید.

وی اظهارداشت: من آن یک سال و چند ماهی که سر سریال ساختمان ۸۵ با استاد فخیم زاده بودم، واقعا هر روزش برایم کلاس درس بود و روز به روز از جناب فخیم زاده یاد می گرفتم. یا یک ماهی که در تله فیلم مادر با مرحوم خسرو شکیبایی همکاری داشتم، واقعا تجربه ای ارزشمند بود و برای من یک سرمایه به حساب می آید. ولی همکاری با جوان ها هم ویژگی های بسیار خوبی دارد. جوان ها ایده دارند، انگیزه بسیار زیادی دارند و در کارشان هم بسیار جدی برخورد می کنند و به دنبال نگاه جدید و متفاوت به سوژه هستند. این نگاه متفاوت هم تجربه های جذابی خلق می کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان درباره امکان ورودش به عرصه کارگردانی و تهیه کنندگی گفت: شاید روزی به تهیه کنندگی و کارگردانی فکر کنم. ولی الان ترجیح می دهم که تجربه ام را بالاتر ببرم که اگر روزی خواستم وارد آن حوزه ها بشوم حضور جدی ای داشته باشم.

منبع: فارس

کد مطلب: ۱۷۶۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت