عجایب طبیعت؛ از قلعه پنبه‌ای تا آبشار ۷ خواهر

سرنا_جاذبه‌ها و نقاط دیدنی کره زمین همیشه برای علاقه‌مندان جذاب است که در ادامه برخی از این عجایب را معرفی می کنیم.

عجایب طبیعت؛ از قلعه پنبه‌ای تا آبشار ۷ خواهر

در سراسر دنیا عجایب زیادی وجود دارند و مواردی مثل نور‌های شمالی تنها یکی از مکان‌های دیدنی و جادویی است که در زمین وجود دارد و شما تنها با دیدنشان آن‌ها را باور خواهید کرد. در کل دنیا انوع مختلفی از رخداد‌های عجیب در حال وقوع است که بسیاری از آن‌ها ارزش یک بار دیدن را دارند.

انکار اینکه زمین یک سیاره جذاب است پس از در نظر گرفتن این لیست دشوار است، اما هنوز مکان‌ها و نقاط دیدنی زیادی وجود دارند. در اینجا و این لیست پدیده‌های طبیعی را خواهید دید که هر کسی لازم است آن‌ها را ببیند.

پارک ملی آرچز در ایالت یوتا آمریکا

۹ عجایب طبیعی طاق‌های ماسه سنگی بزرگ که در شرق یوتا واقع شده اند، تصویری شناخته شده از غرب ایالات متحده است. در سراسر پارک بیش از ۲۰۰۰ طاق با اندازه‌های مختلف وجود دارد که یادآور آخرین تحولات پیچیده زمین شناسی است. هنگامی که رنگ قرمز غروب آفتاب با رنگ قرمز این سنگ‌ها ترکیب می‌شود باعث می‌شود کل پارک به رنگ شعله‌ای قرمز رنگ بدرخشد.

غار آبی در ایتالیا

۹ عجایب طبیعی Grotta Azzurra که به آن غار آبی نیز گفته می‌شود، یک غار دریایی در جزیره کاپری ایتالیا است. اما آنچه این غار دریایی را از بقیه جدا می‌کند این است که نور از دهانه زیر آب در زیر ورودی به غار وارد می‌شود و در نتیجه نور آبی درخشان ایجاد می‌شود که تمام غار را پر می‌کند. برای وارد شدن به این غار باید از قایق‌های کوچک استفاده کرد. گفته می‌شود این مکان، بین امپراتور‌های روم بسیار محبوب بوده است.

آبشار هفت خواهر

۹ عجایب طبیعی آبدره گیرانگر یکی از معروف‌ترین آبدره‌های نروژ است که آبشاری خیره کننده به نام هفت خواهر در آن قرار دارد. این آبشار از هفت چشم مختلف تشکیل شده که از ارتفاعات مختلفی به پایین می ریزند. شدیدترین میزان آبی که از این چشمه‌ها خارج می‌شود در ماه می‌تا ژوئیه است که هوا گرم می‌شود و برف زمستانی به سرعت ذوب می‌شود.

پاموک‌کاله در ترکیه

۹ عجایب طبیعی پاموک‌کاله به معنی «قلعه پنبه‌ای» در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه از هزاران سال پیش گردشگران را به حمام‌های طبیعی معدنی گرم خود جذب می‌کند. از فاصله دور به نظر می‌رسد که در یخ پوشانده شده اند، اما آنچه در واقع مشاهده می‌کنید استخر‌هایی است که به طور طبیعی پر از آب گرم شده و یک لایه ضخیم از مواد معدنی کربنات روی آن‌ها را پوشانده. مکانی مشابه این منطقه در ایران با نام باداب سورت وجود دارد که البته به رنگ نارنجی و قرمز است.

خلیج بیولومینسانس

۹ عجایب طبیعی در زمان مناسب شب در ویکیس، یک جزیره کوچک در فاصله نه چندان دور از پورتوریکو میتوانید یک نمایش نورانی نایاب را تماشا کنید. این درخشش جادویی وجود هزاران فیتوپلانکتون است. یک واکنش شیمیایی در درون این موجودات کوچک و بی خطر، باعث ساطع شدن نور از آن‌ها می‌شود.

گودال‌های شبه‌جزیره یوکاتان

۹ عجایب طبیعی در سراسر شبه جزیره یوکاتان در مکزیک می‌توانید سوراخ‌های طبیعی زیبایی پیدا کنید که استخر‌های زیرزمینی با آب‌های بکر و آبی احاطه شده توسط گیاهان سرسبز ایجاد کرده است. این گودال‌ها با نام سنوت شناخته می‌شود که در زبان مایایی به معنای «چاه مقدس» است.

دریاچه عروس دریایی

۹ عجایب طبیعی

اجازه ندهید نام این مکان مانع بازدید و شنا در این دریاچه در جزیره آرام و خالی از سکنه ایل مالک در کشور پالائو شود. چتر دریایی موجود در دریاچه که به رنگ طلایی و یا به رنگ ماه هستند، همانند نوع اقیانوسی و خطرناک خود نیستند و اصلا نیش نمی زنند. میتوانید به همراه آن‌ها روی سطح دریاچه شنا کنید و حتی آن‌ها را لمس کنید.

دره مس

۹ عجایب طبیعی این مکان که به مراتب عمیق‌تر و همچنین بزرگتر از گرند کانیون است، از بیست دره تشکیل شده است که این دره‌ها توسط شش رودخانه منتهی به دریای کورتز در مکزیک غربی ایجاد شده اند. در این منطقه یک قطار مناسب نیز وجود دارد که تور‌هایی را برای افرادی که از نظر جسمی ضعیف‌تر هستند فراهم می‌کند.

غار‌های وایتومو

۹ عجایب طبیعی در حالی که مناظر گسترده نیوزیلند در فیلم ارباب حلقه‌ها معروف شده اند و همین موضوع هم یکی از مهمترین دلایل سفر به این کشور است، اما هنگام صحبت از این غار‌ها باید هر آنچه که از فیلم به خاطر داریم کنار گذاشت. این غار‌های ۲ میلیون ساله در شمال شهرستان کینگ یافت می‌شوند و محل زندگی نوعی کرم درخشان است که بومی نیوزلند هستند. هزاران مورد از این موجودات نوری کوچک، سقف‌ها و دیواره‌ غار را می‌پوشانند که در برابر تاریکی غار یادآور ستاره‌های درخشان در آسمان شب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد مطلب: ۱۷۸۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت