دخترکُش‌ترین بازیگران ایرانی؛ شهاب، پارسا و رفقا

سرنا_این یک مطلب فانتزی‌ است درباره جذاب‌ترین ستاره‌های ایرانی به تفکیک جنسیت! طبیهی هم هست که کمی سلیقه ای است و قطعاً این فهرست کامل نیست.

دخترکُش‌ترین بازیگران ایرانی؛ شهاب، پارسا و رفقا

محمدرضا گلزار

«محمدرضا گلزار» متولد ۱ فروردین ۱۳۵۶ در تهران و فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی مکانیک سیالات از دانشگاه آزاد است.

فعالیت هنری اش را با نوازندگی گیتار در گروه موسیقی «آریان» آغاز کرد. «گلزار» در سال ۱۳۸۰ برای نخستین بار در فیلم «سام و نرگس» ساخته «ایرج قادری» بازیگری سینما را تجربه کرد. او بجز بازیگری، خواننده و نوازنده گیتار،پرکاشن می‌باشد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «شام آخر»، «بوتیک»

شهاب حسینی

«سیدشهاب الدین حسینی» در سال ۱۳۵۲ در تهران متولد شد و تحصیلات خود را بصورت ناتمام در رشته روانشناسی رها کرد. از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را بطور حرفه‌ای آغاز کرد و در عرصه‌های مختلف هنری به ایفای نقش پرداخت. او در سال ۱۳۷۹ با سریال «پس از باران» پا به عرصه بازیگری گذاشت.

«شهاب حسینی» در سال ۱۳۸۰ با بازی در فیلم «رخساره» ساخته «امیر قویدل» وارد سینما شد. وی اولین سیمرغ خود را برای بازی در فیلم «سوپر استار» دریافت کرد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «جدایی نادر ازسیمین»، «فروشنده»، «درباره الی»، «سوپر استار»

پدرام شریفی

«پدرام شریفی» متولد سال ۱۳۶۶ بازیگر ایرانی است. فعالیت خود را در بازیگری با تئاتر شروع کرده‌است. «پدرام شریفی» را «شهرام مکری» با فیلم «ماهی و گربه» به سینما معرفی کرد.

«شریفی» در جشنواره فیلم فجر سال ۹۴ در سه تا از مهم‌ترین فیلم‌های سال حضور پیدا می‌کند و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به چهره‌ای آشنا تبدیل می‌شود. او در این سال در فیلم‌های مهم «بادیگارد»، «سیانور» و «متولد ۶۵» ایفای نقش می‌کند.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «متولد ۶۵»

امیر جدیدی

«امیر جدیدی» متولد ۳۱ خرداد ۱۳۶۳ در تهران است. او مدرک کارشناسی مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد مدیریت MBA از دانشگاه آزاد دارد. «امیر جدیدی» مربی تنیس «هومن سیدی» بود و با هم دوست بودند. «هومن سیدی»، او را تشویق به بازیگری می‌کند و برای اولین تجربه‌اش از وی برای بازی در فیلم سینمایی «آفریقا» به کارگردانی خودش در سال ۱۳۸۹ دعوت می‌کند.

او تابحال موفق به دریافت یک سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های «عرق سرد» و «تنگه ابوقریب» شده است. او در تئاتر هم به فعالیت پرداخت و در زمینه بازیگری تئاتر هم توانست افتخاراتی را کسب کند که از میان آن‌ها می‌توان به برنده تندیس بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «من»، «سیزده»، «اژدها وارد می‌شود»، «رخ دیوانه»، «عرق سرد»

پارسا پیروزفر

«پارسا پیروزفر» متولد ۱۳۵۱ در تهران است. او فارغ‌التحصیل نقاشی از دانشکده هنر‌های پردیس دانشگاه تهران است. از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۴ در تئاتر‌های دانشجویی و تئاتر عروسکی به بازی پرداخت. فیلم «پری» نخستین تجربه‌ی او در عرصه‌ی بازیگری است.

در سال ۱۳۹۴ «پارسا پیروزفر» نمایش ۸ اپیزودی ماتریوشکا را که خود بر اساس داستان‌های کوتاه آنتون چخوف ترجمه کرد، به صورت تک نفره به اجرا درآورد. این نمایش توانست برنده تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل جشنواره فجر شود.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «شیدا»، «نقاب»، «مهمان مامان»، «اشک سرما»

حامد بهداد

«حامد بهداد» در ۲۶ آبان ماه ۱۳۵۲ در مشهد به دنیا آمد. پس از پایان دبیرستان در رشته بازیگری تئاتر در دانشگاه آزاد تهران به ادامه تحصیل مشغول شد. در همین دوره در کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان هم شرکت می‌کند.

در همان دوران دانشجویی در چند تئاتر مختلف و فیلم کوتاه بازی کرد تا اینکه توسط «رامبد جوان» به «همایون اسعدیان» معرفی شد تا اولین حضور خود در سینمای حرفه‌ای را با فیلم «آخر بازی» تجربه کند. در سال ۱۳۸۹ با ایفای نقش ناصر در فیلم سینمایی «جرم» ساخته «مسعود کیمیایی» توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر به دست آورد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «بوتیک»، «قصر شیرین»، «جرم»، «آرایش غلیظ»

فریبرز عرب نیا

«فریبرز عرب نیا» در سال ۱۳۴۳ در تهران متولد شد. او پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی و دوره‌های تخصصی تئاتر و سینما به شکل حرفه‌ای وارد کار شد و تئاتر را در کانون تئاتر تجربی زیر نظر استاد «حمید سمندریان» و سینما را در دوره‌ای دو ساله در مجتمع آموزشی سینما آموخت.

«فریبرز عرب‌نیا» تا قبل از سال ۱۳۷۴ در چندین فیلم بازی کرده بود، اما هیچگاه نتوانست توانایی‌هایش را به معرض نمایش بگذارد وقتی از طرف «مسعود کیمیایی» برای بازی در فیلم «ضیافت» از او دعوت شد، همگان بر این عقیده بودند که کیمیایی قهرمان خود را یافته‌است.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «سلطان»، «شوکران»

امیر آقایی

«امیر آقایی» متولد ۱۰ مرداد ۱۳۵۴ در ارومیه است. «امیر آقایی» از ابتدا به بازیگری و سینما علاقه داشت و در دانشگاه در رشته تئاتر قبول شد و کارش را با تئاتر آغاز کرد. وی برای اولین بار با بازی در سریال تلویزیونی «خاک سرخ» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی‌کیا» در سال ۱۳۸۰ پا به عرصه تصویر گذاشت.

او سینما را برای اولین بار با بازی در فیلم سینمایی «ارتفاع پست» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی‌کیا» و با همکاری «اصغر فرهادی» در سال ۱۳۸۰ تجربه کرد. او برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «شنای پروانه» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «شنای پروانه»، «بدون تاریخ،بدون امضا»

نوید محمدزاده

«نوید محمدزاده» در فروردین ماه سال ۱۳۶۵ در شهر ایلام متولد شد. او تا سال ۸۶ فعالیت حرفه‌ای نداشته، اما در این سال در فیلم «در میان ابرها» به کارگردانی «روح الله حجازی» در نقش مکمل مرد بازی کرده است.

«نوید محمدزاده » دوبار پیاپی موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر و همچنین تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ گردیده‌است.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «عصبانی نیستم»، «ابد ویک روز»، «متری شش ونیم»، «سرخپوست»، «مغزهای کوچک زنگ زده»

امیرحسین آرمان

«امیرحسن آرمان» متولد ۱۴ آبان ۱۳۶۱ در تهران است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۵ با فیلم «هدف اصلی» آغاز کرد.

این بازیگر علاوه بر بازیگری در حرفه مدلینگ،خوانندگی و موسیقی هم فعالیت دارد و تا به حال چندین قطعه از وی منتشر شده است.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «برف روی شیروانی داغ»

محمدرضا فروتن

«محمدرضا فروتن» متولد ۷ دی ۱۳۴۷ و دکتری روان‌شناسی بالینی ازدانشگاه آزاد است. او در چند سال اول شروع فعالیتش، پس از آموزش در کلاس‌های آزاد بازیگری زیر نظر «حمید سمندریان»، در اوایل دهه ۱۳۷۰ نقش کوتاهی در فیلم با نام «هدف» ایفا کرد.

او برای بازی درخشان در فیلم «قرمز» جایزه سیمرغ بلورین هفدهمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «قرمز»، «دوزن»، «شب یلدا»، «زیر پوست شهر»

مهرداد صدیقیان

«مهرداد صدیقیان» متولد ۱۳۶۷ در تهران است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۴ با فیلم «عصر جمعه» آغاز کرد. با بازی در فیلم «اتوبوس شب» به شهرت رسید.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «اتوبوس شب»، «عصر جمعه»

بهرام رادان

«بهرام رادان» در ۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. او دوره بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند. در اولین حضور سینمایی تنها به واسطه چهره اش شناخته شد و «شور عشق» به سومین فیلم پرفروش آن سال تبدیل شد. «بهرام رادان» در همان سال در دو فیلم دیگر به نام‌های «آواز قو» و «آبی» جلوی دوربین رفت.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «سنتوری»، «کنعان»

منبع: برترین‌ها

کد مطلب: ۱۷۸۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت