ماجرای بازیگرانی که خود را به معلولیت می‌زدند

سرنا_نویسنده فیلم "گریختن" که رکورددار بیننده شبکه هولو شده است، می‌گوید: بعضی از بازیگران برای به دست آوردن نقش اول در تست بازیگری، خود را به معلولیت زدند.

ماجرای بازیگرانی که خود را به معلولیت می‌زدند

فیلم تریلر "گریختن" با بازی "سارا پولسن" به پربیننده‌ترین فیلم شبکه‌ هولو در اولین هفته‌ی انتشار و نیز بحث‌برانگیزترین فیلم اریجینال این شبکه در توییتر تبدیل شد.

این فیلم در سه روز اول انتشار از ۲۰ نوامبر، نه تنها رکورد تمامی فیلم‌های اریجینال هولو بلکه تمامی فیلم‌هایی که به استودیوهای دیگر تعلق داشته‌اند اما از این شبکه پخش شده‌اند را شکسته است. فیلم "پام اسپرینگز" نئون و هولو رکوردار پیشین بود، هرچند که آمار دقیق بینندگان توسط این سرویس منتشر نمی‌شود.

این در حالی است که نت‌فلیکس سه‌شنبه اعلام کرد که "گامبی وزیر" را ۶۲ میلیون خانوار در سراسر دنیا دیده‌اند. آمازون نیز پیش‌تر ادعا کرده بود که "بورات ۲" را "ده‌ها میلیون" بیننده در اولین آخر هفته به نظاره نشسته‌اند.

هولو امتیاز پخش فیلم "گریختن" را در ماه آگست از استودیوی لاینزگیت خریداری کرد. این فیلم به کارگردانی "انیش چاگانتی" ابتدا قرار بود در آخر هفته‌ی "روز مادر" پیش از پاندمی در سالن‌های سینما اکران شود. داستان فیلم در مورد نوجوانی تنهاست که راز شوم مادرش را کشف می‌کند. "گریختن" از منتقدین امتیاز ۹۳ درصد "راتن تومیتوز" دریافت کرده و در طول آخر هفته‌ی گذشته بحث‌برانگیزترین فیلم تاریخ هولو در توییتر بوده است. فیلم "شادترین فصل" هولو با بازی "کریستن استوارت" و "مکنزی دیویس" چهارشنبه ۲۵ نوامبر از هولو پخش شده است.

این هفته گزارش شد که یافتن یک بازیگر نقش اول دارای معلولیت برای سازندگان مشکلاتی را به وجود آورده است. چاگانتی که "جستجو" را در کارنامه دارد، با "گریختن" بازیگری تازه‌وارد به نام "کیرا آلن" را معرفی می‌کند. همان‌گونه که در تبلیغات فیلم نیز دیده می‌شد، این اولین بار در ۷۰ سال گذشته بود که یک فیلم استودیویی آمریکایی از بازیگری دارای معلولیت در نقش اصلی استفاده می‌کرد. اما چاگانتی به "مووی‌میکر" می‌گوید جستجو برای یافتن چنین بازیگری کوششی "دشوار و سراسری" بوده و او به همراه "سو اوهانیان" و "ناتالی قصابیان" این انتخاب را مسلم می‌دانسته‌اند.

چاگانتی می‌گوید: "هیچ‌گاه موضوعی بحث‌برانگیز میان ما سه نفر نبود. و بعد فرایند یافتن این فرد به جستجویی دشوار و سراسری تبدیل شد. در نهایت کیرا آلن که استعدادی بی‌نظیر است را پیدا کردیم."

اوهانیان می‌گوید بعضی از بازیگران ادعا می‌کردند که از ویلچر استفاده می‌کنند اما چنین نبود." او اضافه می‌کند:‌ "چند بانوی جوان وجود داشتند که خودشان را افراد دارای معلولیت معرفی کرده بودند. و ما فکر می‌کردیم که وای چه استعدادی دارند… اما یکی از همکاران رد آن‌ها را در اینستاگرام گرفت. ویدیوهایی از آن‌ها وجود داشت که مثلاً دو ساعت قبل کنار ساحل راه می‌رفته‌اند."

چاگانتی پیش‌تر در مصاحبه با "ایندی‌وایر" گفته بود که "زمان بسیار زیادی" بر روی تحیقیق و بررسی در مورد معلولیت صرف کرده است.

منبع: 30نما

کد مطلب: ۱۸۰۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت