تازه‌ترین خبر از خیابان شجریان و روز ملی موسیقی

سرنا_خانه موسیقی پس از درگذشت استاد شجریان دو مطالبه را پیگیری کرده است: یکی نامگذاری خیابانی به نام این استاد آواز و دیگری ثبت روز تولد او به نام روز ملی موسیقی.

تازه‌ترین خبر از خیابان شجریان و روز ملی موسیقی

مدیرعامل خانه موسیقی ایران گفت: از شهردار محترم تهران انتظار داریم نامگذاری خیابان استاد شجریان هر چه زودتر اجرایی شود زیرا تا جایی که پیگیری کردیم این نامگذاری از سوی شورای شهر به شهرداری تهران ابلاغ شده است.

حمیدرضا نوربخش درباره موضوع نامگذاری خیابانی در تهران به نام استاد آواز ایران، گفت: بعد از فوت استاد مطالبه جدی در جامعه شکل گرفت که هر یک از نهادها به سهم خودشان وظیفه دارند نام ایشان را پاس بدارند. به عنوان یک اسطوره، نماد بزرگ فرهنگی هنری کشور و یک شخصیت ممتار و منحصر بفرد باید تلاش کنیم که نام ایشان به انحای مختلف پاس داشته شود.

وی افزود: یکی از کارهای ارزشمندی که شورای شهر سال گذشته انجام داد و سال ۹۹ هم مجدداً بر آن تأکید شد و مورد تصویب و اعلام قرار گرفت، نامگذاری یک خیابان به نام استاد شجریان بود. گرچه توقع این بود که خیابان مهمتری برای این کار درنظر گرفته شود ولی به هر حال با امکاناتی که داشتند خیابانی را برای این کار در نظر گرفتند.

مدیرعامل خانه موسیقی گفت: تا جایی که پیگیری کردیم ۱۹ مهرماه توسط ریاست شورای شهر تهران نامگذاری خیابان استاد شجریان برای اجرایی شدن به شهرداری تهران ابلاغ شده است. تاکنون منتظر بودیم که تابلوی خیابان قرار داده شود ولی متأسفانه تا امروز اجرایی نشده است و این برای ما جای سوال دارد. انتظار داریم آقای دکتر حناچی شهردار محترم تهران که اهتمام خاصی به مسائل فرهنگی و هنری دارند این مساله را هر چه زودتر اجرایی کنند. ما منتظر هستیم که نامگذاری صورت بگیرد و این مطالبه را پیگیری خواهیم کرد.

تأکید بر ثبت سالروز تولد محمدرضا شجریان به عنوان روز ملی موسیقی

نوربخش همچنین درباره نامگذاری "روز ملی موسیقی" گفت: همانطور که روز تشییع پیکر استاد شجریان هم اعلام شد، ثبت روز اول مهرماه سالروز تولد استاد شجریان به عنوان "روز ملی موسیقی" مورد تاکید ما است که در تقویم رسمی کشور ثبت شود. مکاتبات این مساله را هم انجام دادیم و پیگیری ها هم صورت خواهد گرفت و امیدواریم که آقای دکتر صالحی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اهتمام ویژه‌ای به این مساله داشته باشند که این اتفاق هر چه زودتر صورت بگیرد.

منبع: ایران آرت

کد مطلب: ۱۸۱۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت