پخش گفتگوی دیدنی فریدون جیرانی با استاد عزت الله انتظامی در خصوص بازی در «حاجی واشنگتن» علی حاتمی

سرنا_شبکه چهار سیما با پخش سینمایی «حاجی واشنگتن» اثر ماندگار و یادگار مرحوم علی حاتمی، سالگرد درگذشت ایشان را گرامی می‌دارد.

پخش گفتگوی دیدنی فریدون جیرانی با استاد عزت الله انتظامی در خصوص بازی در «حاجی واشنگتن» علی حاتمی

جمعه ۱۴ آذر ماه در سالروز درگذشت مرحوم علی حاتمی، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده سینمای ایران، سینمایی «حاجی واشنگتن» اثری درخشان و ماندگار از وی به همین مناسبت روی آنتن خواهد رفت.

حاجی واشنگتن اثری از علی حاتمی است که در سال ۱۳۶۱ در ایران ساخته شد. این فیلم داستان زندگی غم‌انگیز حسینقلی خان صدرالسلطنه نخستین سفیر ایران در بلاد «آمِریک» را روایت می‌کند؛ پس باید در آمریکا ساخته می‌شد، اما به دلیل مشکلات سیاسی دو کشور گروه سازنده ناچار شدند فیلم را در ایتالیا دنبال کنند. عزت‌الله انتظامی در گفتگویش با فریدون جیرانی هنگام نمایش تلویزیونی فیلم از اقامت طولانی مدت عوامل در ایتالیا (نزدیک ۵ ماه) اشاره می‌کند که فیلم با مشکلات مالی فراوان همراه بوده‌است. حاتمی فیلم نامهٔ هر سکانس را شب قبلش می‌نوشته و از زیر در بستهٔ اتاق انتظامی در هتل، به او می‌رسانده است!

فیلم بعد از زمان اولین نمایشش در اولین جشنوارهٔ فجر، در سال ۷۷ به نمایش عمومی درآمد. موسیقی فیلم هم توسط محمدرضا لطفی ساخته شد. شخصیت اصلی فیلم عزت الله انتظامی در نقش حسین قلی خان (حاجی واشنگتن) است که موقعیت کمیکش در ابتدای فیلم، هرچه جلوتر می‌رود، تراژیک‌تر و غمبارتر می‌شود.

گفتنی است که مصاحبه جیرانی با استاد انتظامی نیز پس از پخش این فیلم، به نمایش در می‌آید.

نویسنده و کارگردان علی حاتمی، موسیقی فیلم از شهرام ناظری و محمدرضا لطفی، تدوین فیلم با موسی افشار، فیلمبردار مهرداد فخیمی و عزت الله انتظامی، اسماعیل محمدی، ریچارد هریسون، لودویکو دللویویو، دینو ماریو، ماریو دوناتونه، ماسیمو ژیگانتی جمعی از بازیگران این اثر بینظیر هستند.

سینمایی حاجی واشنگتن به همراه گفتگوی اختصاصی این فیلم، جمعه ۱۴ آذر ساعت ۲۰:۳۰ به همت تامین برنامه شبکه چهار سیما تقدیم علاقمندان هنر هفتم خواهد شد.

منبع: روابط عمومی شبکه چهار سیما

کد مطلب: ۱۸۱۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت