آفتی که سلبریتی‌ها در تئاتر ایجاد می‌کنند

سرنا_میلاد فرج زاده کارگردان تئاتر، از نقاط ضعف و قوت فیلم تئاتر و چالش این روزهای فعالان عرصه نمایش گفت.

آفتی که سلبریتی‌ها در تئاتر ایجاد می‌کنند

میلاد فرج زاده کارگردان تئاتر، درباره تفاوت فیلم تئاتر با تئاتر آنلاین گفت: تئاتر آنلاین به صورت زنده و بر خط از طریق پلتفرم مخصوص خود نمایش داده می‌شود؛ اما در فیلم تئاترها، از تئاتر فیلم گرفته شده و طعنه‌ای به سینما می‌زند؛ به عبارتی فیلم تئاترهای امروزی بیشتر شبیه تله تئاتر هستند.

وی افزود: چند بحث در تله تئاتر وجود دارد؛ تجربه‌ای که تله تئاتر می‌دهد، از تئاتر متفاوت‌تر است. نظارت در تله تئاتر بیشتر است و دچار سانسور می‌شود و حمایت مادی و معنوی از آن هم متفاوت است.

این هنرمند تئاتر درباره مشکلات امروزی جامعه تئاتر اظهار کرد: مشکل تئاتر مخاطب نیست؛ مشکل تئاتر این است که بازیگران برای ارتزاق و معاش باید دست به کارهایی بزنند که در آن تخصص ندارند.

فرج زاده درباره حسن فیلم تئاتر بیان کرد: تماشای فیلم تئاتر در شرایط کنونی برگ برنده است. سیستم موجود آن قدر که به طور زبانی تئاتر را می‌خواهد در عمل خواهان وجود این هنر نیست؛ چون اگر ماندگاری تئاتر را می‌خواست، درباره آن جدی‌تر صحبت‌ می‌کرد.

این کارگردان درباره تمایز فیلم تئاترها با یکدیگر گفت: تمایز موجود در فیلم تئاترها در کیفیت آن‌هاست. یک گروه به دلیل نداشتن توان مالی خوب، با موبایل و یا حتی یک دوربین فیلم می‌گیرد؛ ولی گروه دیگر با چهار دوربین red کار می‌کند.

وی ادامه داد: رونق گرفتن فیلم تئاترها باعث تسریع روند تبدیل کالای فرهنگی به کالای مجازی می‌شود و از همین طریق، روند تجاری سازی تئاتر نیز کلید می‌خورد.

فرج زاده درباره ایجاد سلبریتی زدگی در فیلم تئاترها اظهار کرد: فیلم تئاتر باعث ایجاد تب دیده شدن و کلیک بیشتر می‌شود. پس افراد برای بیشتر دیده شدن، به سلبریتی‌ها روی می‌آورند. سلبریتی زدگی در فضای مجازی باعث افزایش قیمت بلیت می‌شود و دیگر تئاتر مقدس نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد مطلب: ۱۸۶۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت