بودجه ۶۵۰۰ میلیاردی و کمک ۲ هزار میلیاردی برای صداوسیما/ هدف مجلس چیست؟

سرنا_در سال ۱۴۰۰ بودجه صداوسیما با ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش به بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان رسیده اما مرکز پژوهشهای مجلس گفته که دولت باید بودجه صداوسیما را تا ۶۵۰۸ میلیارد تومان افزایش دهد.

بودجه ۶۵۰۰ میلیاردی و کمک ۲ هزار میلیاردی برای صداوسیما/ هدف مجلس چیست؟

محمد نوری، روزنامه نگار و سردبیر پیشین روزنامه ایران در صفحه توییترش نوشت:

«نمایندگان اصولگرا تصویب کرده‌اند سال آینده ۲ هزار میلیارد تومان در اختیار صداوسیما و سازمانهای هم قطار آن قرار گیرد تا برای آنچه تولید محتوا در فضای مجازی خوانده شده، صرف شود. این اولین بار نیست که متولیان رسانه ملی علاوه بودجه هنگفت سالانه، از سایر منابع عمومی سهم می گیرند.

طی دو سال گذشته از صندوق توسعه ملی، صندوقی که برای عمران و امور اضطراری تشکیل شده اعتبار ۱۰۰میلیون یورویی و ۱۵۰میلیون دلاری به صداوسیما اختصاص یافت یا آنکه در قضیه راه اندازی پیام رسانهای بومی به یمن فیلترینگ تلگرام و توئیتر، صدا و سیما چند میلیارد برای پیام رسان سروش دریافت کرد.

اتفاق غریب در سال جدید، تدبیر! نمایندگان جوان در کانالیزه کردن بودجه حوزه اینترنت به سمت صداوسیما است. در سال ۱۴۰۰ بودجه صداوسیما با ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش به بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان رسیده اما مرکز پژوهشهای مجلس گفته که دولت باید بودجه صدا و سیما را تا ۶۵۰۸ میلیارد تومان افزایش دهد.

برای پی بردن به افکار و مقاصد بودجه نویسان مجلس کافی است به طرح چندی پیش نمایندگان جوان اصولگرا نگاه شود که پیشنهاد رسمی انسداد شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام را دادند یا آنکه حق مالکیت معنوی بر امور صوتی و تصویری اینترنت را به این سازمان تقدیم کردند.

اکنون فعالان رسانه از ساکنان بهارستان میپرسند براستی سازمانی که بیشترین تلاش را برای سانسور و فیلترینگ شبکه های اجتماعی انجام داده و با راندن افراد دارای برنامه ساز، چندین کانال آن با فقر محتوا دست به گریبانند چگونه از سوی مجلس عهده دار ماموریت تامین محتوا برای فضای مجازی میشود؟

در دوره ای که بسیاری از رسانه های مستقل بواسطه بی مهری حکومت به محاق تعطیلی رفته و دهها خبرنگار خانه نشین شده اند مجلس اصولگرا در حالی ۷۰ درصد بودجه دو هزار میلیاردی تولید محتوا فضای مجازی را در اختیار صداوسیما قرار میدهد که این سازمان علنا و عملا خود را رقیب فضای مجازی قرار داده.»

منبع: جماران

کد مطلب: ۱۸۹۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت