اسکلت مجسمه مشهور مسیح در برزیل نمایان شد

سرنا_به لطف اسکن‌های سه‌بعدی برای اولین بار تصاویری از ساختار داخلی تندیس مسیح در ریودوژانیرو برزیل منتشر شد.

اسکلت مجسمه مشهور مسیح در برزیل نمایان شد

شرکت "ژئواسلم" (GeoSLAM) که متخصص تصویر برداری‌های فضائی است اولین تصاویر از ساختار داخلی مجسمه معروف مسیح در ریودوژانیرو برزیل را پیش از تولد ۹۰ سالگی اش در ۱۲ اکتبر ، منتشر کرد.

60058d42e67e7_60058d42e67ea
این مجسمه بتنی با ارتفاع ۹۸ پا(۳۹.۶ متر) و ۹۲ عرض پا(۲۸ متر) نمادی از شهر ریودوژانیرو و ملت برزیل است.

بازآفرینی دیجیتالی این مجسمه نمادین به وسیله‌ی ۱۸۰ میلیون نقطه داده انجام گرفت. این داده‌ها توسط یک اسکنر لیزری که بر روی یک پهپاد نصب شده بود و همچنین فردی که به همراه اسکنر مشابهی درون پله‌های مجسمه بالا و پایین می‌رفت ثبت شد.

تصاویر دیجیتالی جدید به مردم اجازه می‌دهد تا این بنای مشهور جهانی را به طور مجازی و به گونه ای که پیش از این ممکن نبود از خارج و داخل مشاهده کنند.

در سال ۲۰۱۹ این تندیس بیش از دو میلیون بار مورد بازدید عموم قرار گرفت. مردم سراسر جهان برای مشاهده این بنای یادبود که ۲۳۲۰ فوت(۷۱۰ متر) بالاتر از سطح شهر است به این شهر سفر کردند.

برای ایجاد این تصاویر هیجان انگیز ، گروه GeoSLAM از جدیدترین روش‌های بومی سازی همزمان و نقشه برداری(SLAM (simultaneous localisation and mapping و فناوری هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کردند.

برای تکمیل اسکن این تندیس، قله کوه کورکووادو(Corcovado) مکانی که تندیس روی آن قرار دارد برای مدت ۴۵ دقیقه بر روی عموم بسته شد تا کارشناسان از جمله گابریل دی باروس پراکسیدس(Gabriel de Barros Praxedes) بتوانند کل مکان را از داخل و خارج اسکن کنند. برای اسکن راه پله‌های باریک و مسیرهای تنگ داخلی از دستگاه اسکن لیزری به نام ZEB Horizon استفاده شد. این دستگاه ۳۰۰ هزار اشعه لیزر در هر ثانیه ساطع می‌کند و در حالی که باروس پراکسیدس پله‌ها را بالا می‌رود مجسمه را اسکن می‌کند. دستگاهی مشابه بر روی یک پهپاد نصب شد تا گروه بتواند نمای بیرونی را به طور دقیق و کامل اسکن و ثبت کند.

اسکن‌های سه بعدی که شامل اسکن بیش از ۱۸۰ میلیون نقطه بود انجام شد تا مدل دیجیتالی کامل این بنای عظیم و با شکوه هم از خارج و هم از داخل ساخته شود.

سپس این داده ها از طریق GeoSLAM Hub ، نرم افزاری که برای پردازش حجم گسترده‌ای از اطلاعات جمع آوری شده توسط اسکنر مورد استفاده قرار می‌گیرد، پردازش شدند. این نرم افزار این امکان را به گروه داد تا قبل از ترک محل نتیجه اسکن‌ها را ببینند که شامل تصاویر پله‌های داخلی که از آن بالا رفته بودند نیز بود.

باروس پراکسیدس می‌گوید: نتایج اسکن‌ها شامل جزئیات زیادی است چیزی که هرگز پیش از این دیده نشده است.

او می‌گوید: مجسمه باید از صورت، دست‌ها و ردا گرفته تا پله‌های داخلی و پایه‌ی مرمری حکاکی شده آن اسکن می‌شد و این‌ها جزئیات زیادی است. من از توانایی‌های این فناوری و وضوح داده‌های به دست آمده حیرت کرده‌ام. ما توانسته‌ایم این تندیس را به گونه‌ی جدیدی به نمایش درآوریم، طوری که پیش از این هیچ کس آن را ندیده است. این یکی از شناخته‌شده‌ترین مجسمه‌ها در کره زمین است و برای بسیاری از برزیلی‌های دور و نزدیک نمادی از امید است و من خوشحالم که توانسته‌ام آن را به شکل فعلی و قبل از آن که کار مرمتش آغاز شود ثبت کنم.

به گفته این شرکت، روش‌های شرکت GeoSLAM بیشتر و بیشتر برای کمک به ثبت و مدیریت مکان‌های دیدنی تاریخی صعب العبور استفاده می‌شود

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۸۹۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت