از هدیه تهرانی و باران کوثری تا بهرام رادان و رضا عطاران؛ سوداگران سیمرغ

سرنا_سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، مانند دوره‌های گذشته، شاهد رقابت آثار و هنرمندان حاضر در این رویداد، در شاخه‌های مختلف است. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد و زن، از مهم‌ترین جوایزی است که در این رویداد سینمایی اهدا می‌شود و امسال رقابت سنگینی بر سر تصاحب آن وجود دارد.

از هدیه تهرانی و باران کوثری تا بهرام رادان و رضا عطاران؛ سوداگران سیمرغ

امسال در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، با وجود کاهش آثار بخش مسابقه، بازیگران سرشناسی در فیلم‌های مختلف، برای کسب سیمرغ بلورین، با هم رقابت می‌کنند.

هدیه تهرانی، الناز شاکردوست، باران کوثری، بهرام رادان، هوتن شکیبا، حامد بهداد، پارسا پیروزفر، محسن تنابنده، رضا عطاران و ... تنها بخشی از بازیگران چهره‌ای هستند که در جشنواره امسال، روی پرده سینماها دیده خواهند شد.

نگاهی انداخته‌ایم به فهرست بازیگران سرشناسی که در جشنواره ۳۹ حضور دارند و برخی از آن‌ها حتی با دو فیلم به این رویداد سینمایی آمده‌اند.

بهرام رادان

بهرام رادان، امسال با فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این اولین همکاری رادان با آبیار است که در نقشی متفاوت هم ظاهر شده و باید دید چقدر شانس کسب سیمرغ بلورین را دارد.

آخرین حضور رادان به سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر برمی‌گردد که با فیلم‌های «آشفته‌گی»، «ایده اصلی» و «سونامی» حضور داشت. رادان تا به حال موفق شده است برای فیلم‌های «سنتوری» و «شمعی در باد»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کند.

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست، بعد از بازی در فیلم «خفه‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی، مسیر بازیگری‌اش تغییر کرد. تغییری که خودخواسته بود و سعی کرد حضور در فیلم‌های متفاوت را تجربه کند.

شاکردوست، امسال با فیلم‌های «ابلق» و «تی‌تی» در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این دومین همکاری او با نرگس آبیار محسوب می‌شود. این بازیگر، در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی آبیار، دریافت کند.

هوتن شکیبا

هوتن شکیبا هم مثل الناز شاکردوست، در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، با ایفای نقش در فیلم «شبی که ماه کامل شد»، توجه هیات داوران را جلب و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. او امسال هم با شاکردوست در دو فیلم «ابلق» و «تی تی» همبازی است و شاید بتواند چون دوره قبل، با دست پر جشنواره را ترک کند.

باران کوثری

باران کوثری، امسال با فیلم‌های «بدون همه چیز» و «گیج‌گاه»، در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او سال گذشته هم فیلم «عامه‌پسند» را در جشنواره داشت و برای نقش مکمل زن، نامزد دریافت جایزه شد.

کوثری تا به حال دو بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شده است؛ یک‌بار در بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم‌های «خون‌بازی» و روز سوم» و بار دیگر در سی‌وسومین دوره جشنواره، برای بازی در فیلم «کوچه ‌بی‌نام».

هدیه تهرانی

هدیه‌ تهرانی، در سی‌وهفتمین جشنواره فجر، با دو فیلم «روزهای نارنجی» و «مسخره‌باز» حضور داشت و امسال هم با فیلم «بدون همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی در این دوره از جشنواره حاضر است.

تهرانی، کسب دو جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره فجر در کارنامه دارد؛ او برای بازی در فیلم‌های «قرمز» و «چهارشنبه‌سوری»، سیمرغ بلورین را به خانه برده است.

حامد بهداد

حامد بهداد، امسال، فیلم «گیج‌گاه» ساخته عادل تبریزی را در جشنواره فجر دارد. آخرین حضور او در سی‌وهفتمین جشنواره فجر بود که در فیلم‌های «قصر شیرین» و «جان‌دار» نقش‌آفرینی کرد. بهداد تا به حال یک‌بار در بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم «جرم» را دریافت کرده است.

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر بعد از حدود شش سال دوری از جشنواره فجر، امسال با جدیدترین ساخته آیدا پناهنده به نام «تی تی»، به این رویداد سینمایی برمی‌گردد. آخرین حضور پیروزفر در جشنواره، به سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر با فیلم «شکاف» برمی‌گردد.

پیروزفر تا به حال موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگری نشده است و باید دید آیا امسال می‌تواند نظر هیات داوران را جلب کند یا نه؟

رضا عطاران

رضا عطاران، امسال با فیلم‌های «شیشلیک» ساخته محمدحسین مهدویان و «روشن» به کارگردانی روح‌الله حجازی، در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او در واقع، یک فیلم جدی و یک فیلم کمدی در این رویداد سینمایی دارد.

او در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر، برای بازی در فیلم‌ «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و اینک با دو کار متفاوت، بازهم شانس خوبی برای موفقیت دارد.

سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی، امسال، با فیلم «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

او پیش از این در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم‌های «چهار راه استانبول» و «عرق سرد»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد. دولتشاهی همچنین در سی‌وسمین جشنواره فیلم فجر هم برای بازی در فیلم «عصر یخبندان»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرده بود.

محسن تنابنده

محسن تنابنده، امسال با فیلم «روزی روزگاری آبادان»، اولین ساخته حمیدرضا آذرنگ، در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او پیش از این در بیست‌وهشتمین دوره جشنواره، برای بازی در فیلم‌های «سنگ اول» و «هفت دقیقه تا پاییز»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد و چهار سال پیش هم، برای بازی در فیلم «فراری»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را به خانه برد.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی، امسال برای ششمین‌بار در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او در این دوره، با فرنوش صمدی در فیلم «خط فرضی» همکاری کرده و همچنین در جدیدترین ساخته محمدحسین مهدویان با نام «شیشلیک» هم مقابل دوربین قرار گرفته است.

جمشیدی، یک‌بار در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «سوءتفاهم» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد که واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت. اینک باید دید، هیات داوران، به طور جدی به بازی این فوتبالیست سابق توجه خواهد کرد و او را با دست پر به خانه خواهد فرستاد یا نه.

هدی زین‌العابدین

هدی زین‌العابدین، امسال با حضور در اولین ساخته ارسلان امیری با نام «زالاوا»، در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. بازی این بازیگر در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر مورد توجه هیات داوران قرار گرفت و او برای حضور در «عرق سرد»، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۱۹۱۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت