نرگس آبیار: اصغر فرهادی فیلمساز ارزشی است

سرنا_نرگس آبیار در نشست رسانه‌ای فیلم «ابلق» از اصغر فرهادی به عنوان نمونه‌ای از یک فیلمساز ارزشی نام برد که در کارهایش پیچیدگی‌های اخلاقی را نمایش می‌دهد.

نرگس آبیار: اصغر فرهادی فیلمساز ارزشی است

«ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار یکی از فیلم‌های مدعی این دوره از جشنواره فیلم فجر است. «ابلق» امروز ۱۴ بهمن در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

در نشست رسانه‌ای پس از نمایش فیلم علاوه بر نرگس آبیار، بازیگران اصلی فیلم هم حضور داشتند. بهرام رادان، هوتن شکیبا، الناز شاکردوست و گلاره عباسی بازیگران این اثر سینمایی به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی است.

در ابتدای این نشست با اجرای محمود گبرلو هوتن شکیبا درباره احتمال سیمرغ گرفتن برای دومین بار گفت: «کسی نیست که دوست نداشته باشد سیمرع بگیرد. فیلم رسالتی داشت که انجام داده و همین که در فیلم بودم کافی است.سعی کردم برای خودم چالش ایجاد کنم. با وجود کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها تلاش کردم در خانه تمرین کنم. حوصله انجام این کارها را داشتم و امیدوارم که نقش خوبی شده باشد.»

هوتن شکیبا و الناز شاکردوست هر دو نخستین بار برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده‌اند.

شاکردوست هم در این باره گفت: «گرفتن سیمرغ برایم افتخار است. با این نقش صدای عده‌ای از زنان بودیم که دستشان به جایی بند نیست. تاثیرگدار بودن برای من مهم است و کار کردن با نرگس آبیار برایم افتخار است.»

گلاره عباسی هم درباره چالش‌های بازی در این فیلم گفت: «این نقش چالش زیادی برایم داشت و کار کردن با خانم آبیار جذاب است. نقش متفاوت و از طبقه‌ای بود که تاکنون از من دیده نشده است. شرایط فیزیکی و صداسازی سخت‌ترین بخش بود و امیدوارم باورپذیر بوده باشد.» او همچنین اعلام کرد که برای ایفای نقش مجبور شده ۱۰ کیلو وزن اضافه کند.

آبیار با اشاره به گریم‌های گوناگونی که برای نقش گلاره عباسی امتحان‌ کرده‌اند، گفت: «در نهایت ابزاری را روی دندان‌های او اضافه کردیم تا مدل حرف زدن او تغییر کند.»

کارگردان «شیار ۱۴۳» همچنین درباره لوکیشن و جغرافیای این فیلم گفت: «فیلم در یک زورآباد در حاشیه یک کلان‌شهر اتفاق می‌افتد. جایی که مردم خانه ندارند و چادری بنا می‌کنند و زیر آن چادر خانه می‌سازند. اطراف همه کلان شهرها این مناطق وجود دارد. در همه دنیا چنین مکان‌هایی وجود دارد.»

آبیار: فرهادی فیلمساز ارزشی است!

در بخشی از این نشست پرسشی مطرح شد که اشاره به کارنامه نرگس آبیار و مسیر پیش روی این فیلمساز داشت. او که فیلم‌هایی چون «شیار ۱۴۳»، «نفس» و «شبی که ماه کامل شد» را در کارنامه دارد، آیا او تا کنون فیلمساز ارزشی بوده اما قرار است از این پس باب طبع جریان روشنفکری فیلم بسازد؟

آبیار در این باره گفت: «واژه‌ی ارزشی معیارهایش خیلی بالاتر از این حرف‌ها است برای مثال آقای فرهادی فیلمساز ارزشی است چون به پیچیدگی‌های اخلاقی را موشکافانه بررسی می‌کند.»

این کارگردان با پرسش‌های چالشی دیگری هم روبه‌رو شد که در یکی از آن‌ها باید به جای شخصیت فیلمش قرار می‌گرفت. او در پاسخ به این پرسش که اگر این اتفاق برای خود او می‌افتاد چه می‌کرد گفت: «سوال بسیار سختی است. خود من با مخاطب این پرسش را مطرح کرده‌ام. من آدم بی‌کله‌ای هستم و تا پای جان جلو می‌روم.»

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۹۲۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت