رونمایی از کتاب پزشک میناوند و انصاریان در جشنواره فجر

سرنا_تقدیم روز هشتم جشنواره تئاتر فجر به شهید مدافع سلامت قدرت تقی‌زاده، رونمایی از نمایشنامه دکتر هاشمیان، پزشک بیمارستان مسیح دانشوری و انتشار برنامه روز نهم جشنواره تئاتر فجر از جمله اتفاقات این رویداد هنری است.

رونمایی از کتاب پزشک میناوند و انصاریان در جشنواره فجر

در ادامه تکریم و تقدیر از کادر درمان و سلامت کشور، در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، هشتمین روز از اجراهای این دوره از جشنواره به شهید قدرت تقی‌زاده، کمک بهیار بیمارستان بقیه الله تقدیم شد. بر اساس اعلام روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، روز گذشته، 18 بهمن ماه، نمایشنامه دکتر محمدرضا هاشمیان نیز رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از نمایشنامه دکتر هاشمیان، پزشک بیمارستان مسیح دانشوری به نویسندگی محمدجواد صرامی عنوان شد این روزها بیش از هر زمانی شاهد پیوند تئاتر و جریان اجتماعی جامعه هستیم.

این مراسم پیش از اجرای نمایش «تترا کرومات» به کارگردانی محمد جواد صرامی در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد. در این مراسم که با حضور دکتر سید محمدرضا هاشمیان، متخصص مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری، حسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، وحید لک و محسن حسن زاده مدیر روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر برگزار شد، صرامی کارگردان نمایش «تتراکرومات» درباره نگارش این نمایشنامه و حضور در جشنواره فجر گفت: نمایشنامه دکتر هاشمیان یک نمایشنامه کاملا مستند است که نگارش آن 6 الی 7 ماه به طول انجامید. این نمایش که به بحران کرونا و چالش‌های کادر درمان می پردازد ، قابلیت اجرا در سراسر کشور را دارد و امیدوارم گروه‌های نمایشی نیز بتوانند به خوبی از آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: افتخار می کنم که یک پرستار هستم و همزمان در حوزه تئاتر نیز به فعالیت هنری می پردازم. این نمایش به گوشه‌ای از چالش‌ها و مشکلات مدافعان سلامت در راه مبارزه با بیماری کرونا پرداخته است و خیلی خوشحالم که دکتر هاشمیان یکی از پزشکان متعهد و ایثارگر در این زمینه با من همکاری و مساعدت داشتند.دکتر هاشمیان نیز در این مراسم با تشکر از همکاری اهالی ادب و هنر در همکاری با کادر درمان بیان کرد: اکثر دوستان و هنرمندان حامی پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با این اپیدمی خطرناک بوده و هستند. این ضایعه‌ای که در یکسال اخیر گریبان همه ما را گرفت، کادر درمان در سراسر کشور را دچار چالش‌های فراوانی کرد.

وی تصریح کرد: امیدوارم این نمایش و کارهایی از این دست بتواند مظلومیت و تلاش‌های کادر درمان در مبارزه با این بیماری را برای مردم مشخص کند. فوق تخصص مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری افزود: هرکاری که مدافعان سلامت در این راه انجام می دهند در واقع صفحه‌ای است که در تاریخ این کشور به ثبت می رسد. خوشبختانه در این جشنواره نیز شاهد هستیم که با تلاش‌های انجام شده در این شرایط همچنان هنر زنده مانده است و جریان فرهنگی هنری در کشور ادامه دارد.

همچنین حسین مسافر آستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر که در این مراسم حضور داشت، با بیان اینکه ما در مقطعی قرار داریم که شاهد پیوند تئاتر و جریان اجتماعی جامعه هستیم، عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد و حمایت‌های انجام شده از تئاتر توانستیم در شرایط سالم و امنی برای عموم جشنواره را برگزار کنیم. وی ادامه داد: در ابتدای شروع جشنواره دوستان ما در وزارت بهداشت لطف کردند و تست‌های رایگان از همه سالن‌ها و هنرمندان را برای ما انجام دادند که شرایط را برای برگزاری بهتر مهیا کرد.

مسافر آستانه با اشاره به سلامت روحی و جسمی جامعه در طول بحران کرونا تاکید کرد: در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به نوعی پیوند میان سلامت روحی و جسمی را در جامعه فراهم کردیم و در راستای ارتقای کیفیت زندگی اجتماعی جامعه قدم برداشتیم.

وی همچنین با به فال نیک برشمردن حضور مدافعان سلامت در میان هنرمندان خاطر نشان کرد: امیدوار هستم که این جریانات در همه بخش‌های هنری از جمله تئاتر ادامه داشته باشد و ما شاهد بازنمایی تلاش مدافعان سلامت و کادر درمان در قالب آثار نمایشی باشیم.

در این مراسم به رسم یادبود هدیه‌ای از طرف سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دکتر هاشمیان اهدا شد

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۹۳۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت