واکنش یک تهیه‌کننده به ماسک نزدن افخمی و اصرار الناز شاکردوست به ماسک زدن

سرنا_رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر کافه‌ها و رستوران‌ها و پاساژها باز هستند و هیچ کدام به اندازه سالن‌های سینمایی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند،‌ ابراز امیدواری کرد که بعد از دهه فجر سینماها بازگشایی شوند.

واکنش یک تهیه‌کننده به ماسک نزدن افخمی و اصرار الناز شاکردوست به ماسک زدن

غلامرضا موسوی ضمن اشاره به این که کارگروه کرونای سازمان سینمایی در خرداد ماه مجوز تولید را صادر کرده، ادامه داد: بعد از صدور مجوز از تهیه کنندگان سینما خواستیم که پروتکل‌ها را به دقت رعایت کنند. خوشبختانه در سینما به دلیل رعایت مسایل بهداشتی هیچ گونه مشکل جدی در زمینه ابتلا به کرونا یا فوت نداشتیم. فیلم های بی همه چیز، شیشلیک و ابلق در زمان کرونا تولید شده اند و همگی فیلم های شلوغی هستند. خوشبختانه این فیلم‌ها بدون مشکل بهداشتی مراحل تولید را سپری کرده‌اند.

رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جشنواره امسال را مناسب توصیف و تاکید کرد: بر اساس آنچه ستاد کرونا تصویب کرده بود، ۵۰ درصد ظرفیت سینما می توانست مورد استفاده قرار بگیرد. جشنواره فجر این ظرفیت را به ۳۰ درصد کاهش داد و مراعات‌ها را بیشتر کرد. همزمان تعداد سالن‌های سینما بیشتر شد تا مردم با مشکل تهیه بلیت مواجه نشوند.

وی افزود: من به عنوان مسئول اتحادیه تهیه‌کنندگان سه نفر بازرس تعیین کردم که به سینماها سر بزنند و تذکر بدهند. این کار علاوه بر اقدامات نظارتی جشنواره صورت گرفت. جشنواره فیلم در تمام سالن ها یک نماینده دارد و بازرس ما هم نظارت خودش را درباره رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از تب‌سنج و موارد دیگر انجام می‌دهد. در گزارش هایی که داشتیم فقط سه سالن سینما بودند که پروتکل‌ها را جدی نگرفته بودند که به مدیرهایشان تذکر دادیم.

به گفته موسوی در صورت بازگشایی سینماها اولویت اکران با فیلم هایی است که در سال ۹۸ تولید شده یا پروانه نمایش گرفته‌اند.

وی درباره صحبت‌های خبرساز یکی از فیلمسازان درباره نزدن ماسک توضیح داد:‌ من توصیه می کنم همه ماسک بزنند ولی به عقاید آقای افخمی احترام می‌گذارم. این صحبت‌ها به اسم همه هنرمندان تمام نمی‌شود. چون همه می‌گویند آقای افخمی این حرف‌ها را زده است. شما دیدید که خانم شاکردوست حاضر نشد هنگام مصاحبه ماسکش را بردارد. همه دوستان من دارند تبلیغ می‌کنند که مردم ماسک بزنند. هنرمندان ویژگی‌های متفاوتی دارند. آقای افخمی حتماً دلایلی دارد که این حرف‌ها را می‌زند.

منبع: ایرنا

کد مطلب: ۱۹۳۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت