جشنواره موسیقی فجر از فردا آغاز می‌شود

سرنا_سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر از فردا سه شنبه ـ ۲۸ بهمن‌ ماه ـ به صورت مجازی کارش را آغاز می‌کند.

جشنواره موسیقی فجر از فردا آغاز می‌شود

سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن تا ۴ اسفند به مدت هفت روز و هر شب در شش سانس برگزار خواهد شد و در مجموع ۴۲ گروه موسیقی شرکت دارند که کلیه اجراها از پیش ضبط شده‌اند.

پس از چند دوره برگزاری، امسال بخش رقابتی به جشنواره موسیقی فجر برگردانده شده که شامل حال آلبوم ها و مجموعه های موسیقی می شود؛ بر این اساس، در بخش رقابتی در ۱۵ بخش، آلبوم های منتشر شده سال ۹۶ تا ۹۸ با ۱۴۸ اثر مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت ۵۲ کار به صورت کاندیدا معرفی خواهند شد.

فراخوان بخش غیررقابتی نیز برای اجرای گروه‌ها اعلام شد که تعدادی از گروه‌ها از بین شرکت کنندگان در فراخوان انتخاب شدند و گروه‌هایی به پیشنهاد هیات انتخاب آثار و گروه‌ها به جشنواره دعوت شدند.

اجراها در بخش‌های موسیقی دستگاهی، کلاسیک، نواحی، بین الملل، ارکسترها و استعدادهای جوان است.

در این دوره مجموعا ۵۷ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین المللی صورت گرفته است.

تجلیل از چهار هنرمند پیشکسوت محمدرضا اسحاقی گرجی، ملیحه سعیدی، حسن ناهید و زنده یاد احمدعلی راغب نیز برنامه دیگر این دوره جشنواره است.

در بخش اجرای صحنه ای دو اجرا نیز به یاد استاد محمدرضا شجریان و یک اجرا به یاد سردار قاسم سلیمانی در برنامه جشنواره دیده شده است.

همچنین در بخش گروه‌های خارجی، شش گروه از چهار کشور اتریش، آلمان، ایتالیا و کوبا در این دوره از جشنواره اجرا می‌کنند.

تکنوازی ویلنسل مارتین ملندز از کوبا، دوئت سان موس(دونوزای گیتار/ویلنسل از اتریش، دوئت ویلا مادلنا( دونوازی آکاردئون/ کلارینت/ ساکسفون) از اتریش، تریوی جز فولبرشت(سه نوازی ساکسفون/آوا و الکتریک/ گیتار) از آلمان، تکنوازی پیانو موریس ارنست از آلمان و دوئت فراتا دی پالما(دونوازی پیانو/ویلن) از ایتالیا اجراهای بخش بین الملل سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای اجراها به سایت‌ جشنواره، سایت انجمن موسیقی ایران و تیوال مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۹۴۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت