عکسی که در لحظه سرنوشت ساز ثبت شد

سرنا_گاهی قدرت تصاویر به گونه‌ای است که می‌توانند به سرعت راهی برای نفوذ به عواطف انسانی و واکنش سریع عاطفی، پیدا کنند. عکس‌ها پنجره‌ای برای ما باز می‌کنند تا جهان را از نگاه عکاسان مشاهده کنیم.

عکسی که در لحظه سرنوشت ساز ثبت شد

عکاسی با قدرت بخشیدن به تاریخ، آن را ملموس‌تر و واقعی‌تر ساخته است. این هنر همچنین دوربین را به یک ابزار مهم بدل ساخته است؛ البته نه تنها برای ثبت تاریخ، بلکه برای تغییر آن.

تصویری که در این خبر استفاده شده یکی از آثار مهم ثبت شده در عکاسی جهان است؛ این اثر جزو تصاویری است که تأثیر به سزایی در شکل گیری بخشی از تاریخ و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، داشته اند.

این عکس سیاه و سفید توسط آنری کارتیه برسون در سال ۱۹۳۰ به ثبت رسیده است. در این تصویر که یکی از مطرح‌ترین آثار برسون است، او صحنه‌ای را از میان فنس‌های پشت ایستگاه قطار سنت لازار در پاریس ثبت کرده است.

این تصویر بعدها به نمونه کاملی از آنچه کارتیه برسون از آن به عنوان «لحظه سرنوشت ساز» یاد کرد، تبدیل شد.

او می‌گفت: «هیچ چیزی در این جهان نیست که لحظه سرنوشت ساز نداشته باشد.»

اثر هنری کارتیه برسون

هنری کارتیه برسون یکی از اولین عکاسان خبری متولد ۱۹۰۸ در شانتلی فرانسه است. او نقش بسیار مهمی در عکاسی خبری و همچنین لحظه‌های آنی در عکاسی داشت. برسون یکی از عکاسان مشهور تاریخ عکاسی است که از بنیان گذاران آژانس عکس مگنوم هم به شمار می‌آید. تکنیک ثبت لحظه قطعی کارتیه برسون در عکاسی او را به هنرمند شکار لحظه‌ها و فراتر از آن معروف ساخت که بعدها هنرمندان عکاس، سبک او را در عکاسی سرلوحه خود قرار دادند.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۹۵۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت