امین زندگانی: تنها 400 نفر از بازیگران می توانند در تزریق واکسن اولویت داشته باشند

سرنا_بازیگر مجموعه تلویزیونی «خانه امن» گفت: اگر قرار باشد تنها هنرمندان مشغول به کار واکسن بزنند تعدادشان شاید به ۴۰۰ نفر هم نرسد و فکر می‌کنم مردم هم این توجیه را بپذیرند و به اهمیت این موضوع پی ببرند.

به گزارش سرنا، امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با برنا، اظهار داشت: من اولین کسی بودم که فعالیت فرهنگی در شرایط شیوع ویروس کرونا را یک وظیفه دانستم و فعالیت سینماگران و اهالی فرهنگ را به عنوان ارتش فرهنگی در شرایط ویژه‌ای که به وجود آمده مطرح کردم که همان زمان خیلی از همکاران نسبت به اظهارات من جبهه گرفتند و حتی به من حمله کردند.

زندگانی خاطرنشان کرد: یک نظامی در روزهای صلح حقوق می‌گیرد تا در زمان جنگ از کشورش دفاع کند و ما هم وقتی در شرایط عادی بودیم کارهایی کردیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت و در واقع در حرفه‌ای فعالیت داشتیم که شاید آرزوی خیلی از مردم باشد که در این حرفه حضور داشته باشند، پس در شرایط سختی چون شیوع ویروس کرونا نباید صحنه را خالی کنیم و باید به عنوان تولیدکنندگان آثار هنری و سرگرم‌کننده در روزهایی که قرار است مردم در خانه بمانند به کارمان ادامه دهیم. برای این کار متأسفانه برخی همکاران جانشان را از دست دادند و احتمالاً باز هم با اتفاقات تلخ اینچنین مواجه خواهیم شد اما نباید بیکار بنشینیم و کافی است مدتی تولیدات متوقف شود تا همه چیز را ببازیم و عقب بمانیم.

او افزود: در این شرایط که کار در روزهای پیش از مطرح شدن واکسیناسیون به کار کردن و ادامه فعالیت تأکید داشتیم به نظر من خیلی راحت می‌شود با برنامه‌ریزی دقیق عمل کنیم و واکسن زدن اهالی هنر را هم شاهد باشیم. به نظر من واکسن زدن هنرمندان فعال در پروژه‌ها و کسانی که در سینما و تلویزیون کار می‌کنند و موظف به حضور در سر صحنه‌ها هستند می‌تواند منطقی باشد. ما شاهد اتفاقات تلخی در این یک سال بودیم و هنرمندانی که جانشان را از دست دادند به دلیل خالی نماندن جبهه فرهنگی و تولیدات از جانشان گذشتند و امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود که دیگر شاهد این اتفاق نباشیم.

این بازیگر تصریح کرد: من چند روز پیش منوچهر والی‌زاده را در یک استودیو ملاقات کردم که با این سن مشغول به کار بود و این برای او بسیار خطرناک است و بهتر است فرقی بین این فرد با دیگر افراد که در خانه نشسته‌اند وجود داشته باشد. منظور من بیشتر اهمیت قائل شدن برای جان یک هنرمند نسبت به یک کارگر یا کسی که در بازار کار می‌کند، نیست؛ من به لزوم تولید آثار نمایشی تأکید دارم که اگر ما وارد قرنطینه سوم شدیم دستمان خالی نباشد و برای این کار برخی افراد باید بالاجبار جانشان را به خطر انداخته و مشغول کار شوند، می‌توان با برنامه‌ریزی درست و با واکسن زدن به هنرمندانی که مشغول کار هستند هم جان این افراد را از خطر حفظ کنیم و هم جبهه فرهنگی را خالی نگذاریم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «خانه امن» در پایان اظهاراتش گفت: اگر قرار باشد تنها هنرمندان مشغول به کار واکسن بزنند تعدادشان شاید به 400 نفر هم نرسد و فکر می‌کنم مردم هم این توجیه را بپذیرند و به اهمیت این موضوع پی ببرند.

کد مطلب: ۱۹۶۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت