نقشی جدی که از مخاطب خنده‌ می‌گیرد

سرنا_ندا حسینی بازیگر نمایش «ایوب خان» درباره نحوه پیوستنش به گروه نمایش و ویژگی‌های نقشی که ایفا می‌کند، توضیحاتی ارائه داد.

نقشی جدی که از مخاطب خنده‌ می‌گیرد

به گزارش سرنا، ندا حسینی بازیگر نمایش «ایوب خان» که این روزها در تالار چهارسو روی صحنه است درباره تجربه بازی در این اثر نمایشی گفت: از سال‌ها قبل در شهر یزد تئاتر کار می‌کردم و چندسالی است که به تهران آمدم اما نمایش «ایوب خان» اولین تجربه حرفه‌ای من در تئاتر به حساب می‌آید. پیش از این نمایش در فیلم سینمایی «نیوکاسل» محسن قصابیان، «بی‌آبان» مهرداد کوروش نیا و «شب اول هجده سالگی» حامد تهرانی نقش‌های کوتاهی بازی کرده بودم اما در تئاتر اولین بار است که در سالنی حرفه‌ای روی صحنه می‌روم.

وی ادامه داد: من آقای دژاکام را سال‌هاست که دورادور می‌شناسم اما تا قبل از این نمایش فرصت همکاری با ایشان را نداشتم. سال قبل در مسابقه بازیگری که موسسه فرهنگی هنری ماهان برگزار کرده بود شرکت کردم و به عنوان نفر برگزیده این مسابقه انتخاب شدم. جایزه نفر اول مسابقه نیز یک دوره آموزش رایگان بازیگری در موسسه ماهان بود که خوشبختانه توانستم این جایزه را برنده شوم و از این طریق با آقای دژاکام نیز که مدیر موسسه هستند از نزدیک آشنایی پیدا کنم.

حسینی درباره پیوستن به گروه نمایش توضیح داد: آقای دژاکام این نمایشنامه را در روزهای کرونایی نوشته است و گروه نزدیک به یک سال بود که در حال تمرین بودند و نقش‌ها تقریباً تقسیم شده بود که من به گروه پیوستم. با من تماس گرفتند که برای نقش زهرا شیری خودم را آماده کنم و اتود بزنم. از آنجا که همیشه آرزو داشتم در نمایشی از آقای دژاکام بازی کنم این فرصت را غنیمت شمردم و در همین چند ساعتی که برای اتود زدم وقت داشتم نقش را کامل حفظ کردم و در نهایت به اتفاقی که آرزویش را داشتم رسیدم و این نقش جذاب به من سپرده شد.

وی درباره ویژگی‌های نقش زهرا شیری بیان کرد: زهرا شیری یک نمونه از هزاران زنی است که در طول زندگی بارها آنها را دیده‌ام؛ زن‌هایی که قربانی هستند و افیون و الکل همسران یا پدرانشان زندگی آنها را هم نابود کرده است اما در نهایت سرنوشتشان را پذیرفته‌اند و زندگی شان را به همین منوال ادامه می‌دهند. بنابراین ایفای این نقش برایم عجیب و غریب نبود چون نمونه‌هایش را بارها دیده بودم.

این بازیگر تئاتر در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: تلاش کردم با راهنمایی‌های کارگردان نقش را جدی بازی کنم نه کمدی تا اگر هم این کاراکتر باعث خنده تماشاگر می‌شود از موقعیت جدی و دردناکی باشد که در آن گرفتار شده است نه طنازی‌هایی که می‌کند.

«ایوب خان» هر روز ساعت ۱۸:۳۰ با مدت زمان ۷۰ دقیقه در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

کد مطلب: ۱۹۶۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت