انتشار بیش از ۳۷۰۰ خبر با موضوع کرونا در فضای رسانه ای گیلان

سرنا_رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی گیلان مدیریت جوی روانی استان از طریق رسانه در زمان شیوع کرونا را مهم برشمرد و گفت: در این مدت رسانه های گیلان بیش از سه هزار و ۷۰۰ خبر منتشر کرده اند.

انتشار بیش از ۳۷۰۰ خبر با موضوع کرونا در فضای رسانه ای گیلان

فیروز فاضلی با اشاره به نقش مهم رسانه و فضای مجازی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا این نقش پررنگ‌تر شده و بخشی از زندگی مردم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ویروس با رسانه و فضای مجازی گره خورده است.

وی با بیان اینکه با تشکیل ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا ، کمیته‌ها و کارگروه‌هایی ذیل این ستاد نیز تشکیل شد تا مدیریت و ارائه خدمات به نحوه بهتری انجام شود، گفت: کارگروه رسانه و فضای مجازی از جمله این کارگروه‌ها بوده که با توجه به گستره و نقش و تأثیر آن بر افکار عمومی یکی از مهم‌ترین کارگروه‌ها محسوب می‌شود.

رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی گیلان به برخی اعضای این کارگروه اشاره کرد و گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل روابط عمومی استانداری، مدیرکل صدا و سیما، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی، مسئول فضای مجازی سپاه قدس، سازمان تبلیغات اسلامی، پلیس فتای گیلان، نماینده دادستان، شهرداری رشت از جمله اعضای اصلی این کارگروه محسوب می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به برخی فعالیت‌ها و وظایف این کارگروه، اضافه کرد: با شیوع کرونا و جو سنگین رعب و وحشت حاکم بر جامعه ناشی از این ویروس نیازمند ساماندهی به افکار عمومی بودیم لذا مهم‌ترین وظیفه و رسالت این کارگروه اطلاع رسانی و ایجاد آرامش و جلوگیری از بروز تنش‌های روانی در سطح جامعه بود.

فاضلی با بیان اینکه ساماندهی تولید محتوا از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده برای مقابله با گسترش ویروس کرونا یکی دیگر از رسالت‌های این کارگروه بود، تصریح کرد: در طی یک سال گذشته این کار گروه تلاش کرد تا با تولید محتوای مناسب و معرفی مراکز دارای صلاحیت برای کسب اطلاع از وضعیت کرونا در فضای رسانه‌ای استان را مدیریت کند.

وی تأکید کرد: تلاش شد تا با مدیریت جو روانی استان مقابله با شایعه پراکنی های مغرضانه و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای آگاهی عمومی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی گیلان با اشاره به تلاش خوب رسانه‌ها استان در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی درست و ترغیب شهروندان به رعایت دستور العمل های بهداشتی، اضافه کرد: بر اساس آمارهای جمع آوری شده طی یک سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۷۴۵ خبر، گزارش، فیلم و گزارش تصویری در خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها و فضای مجازی استان گیلان منتشر شده است.

وی همچنین به آسیب‌های حوزه فرهنگی و هنری به ویژه رسانه‌های استان گیلان از شیوع ویروس کرونا نیز اشاره و اظهار کرد: بیش از هزار و ۷۴۵ پرونده تسهیلات بنگاه‌های فرهنگی و هنری آسیب دیده از کرونا در گیلان برای پرداخت تسهیلات کرونایی بررسی شده است.

فاضلی با اشاره به تمدید مهلت ثبت اصحاب فرهنگ و هنر در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات کرونایی تا ۱۵ اسفند، ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به فعالیت آسیب دیده این حوزه‌ها پرداخت شده است.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۹۶۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت