مرمت کامل عمارت «جنانی» ۶ تا ۷ میلیارد هزینه نیاز دارد

سرنا_مالک عمارت «جنانی» همدان گفت: تکمیل مرمت عمارت جنانی مشمول هزینه سنگینی است و از طرف میراث فرهنگی درخواست وام کرده‌ایم و هر زمان با وام موافقت شود عملیات مرمت را آغاز می‌کنیم.

مرمت کامل عمارت «جنانی» ۶ تا ۷ میلیارد هزینه نیاز دارد

به گزارش سرنا، علی جواهری، اظهار کرد: تا جایی که امکان داشت خط ریزش بنا براساس نقشه پیمانکار میراث فرهنگی مهار شده است اما تا استحکام بخشی کامل انجام نگیرد نمی‌توان تضمین صددرصد برای عدم ریزش داد.

وی تصریح کرد: دیوار بنا که از دو ضلع آسیب دیده و ریزش کرده بود به طور کامل مرمت شده و داخل بنا نیز مرمت اضطراری و بستن داربست انجام شد اما استحکام بخشی و مرمت کلی مشمول هزینه است که پس از دریافت وام انجام خواهد شد.

جواهری ادامه داد: طبق نظر پیمانکار میراث فرهنگی مرمت کامل بنا بین شش تا هفت میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که شاید میراث فرهنگی رقمی حدود ۱۵۰ میلیون از این مبلغ را تقبل می‌کند بنابراین کل هزینه توسط مالک تأمین می‌شود.

مالک عمارت جنانی با بیان اینکه برای دریافت وام معرفی‌نامه میراث فرهنگی به بانک ارائه شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون به این درخواست ترتیب عمل داده نشده و با وجود گذشت چند ماه و پیگیری‌ها همچنان منتظر دریافت وام هستیم. به گزارش سرنا، عمارت «جنانی» یا مسافرخانه آبادان بنایی تاریخی با قدمتی بیش از ۸۰ سال است که آن را متعلق به اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی می‌دانند. این بنا که سالیان سال در وضعیتی نگران کننده به سر می‌برد در خیابان شهدای همدان واقع شده و پس از کِش و قوس‌های فراوان قرار است پس از انجام عملیات مرمت، به هتل سنتی تبدیل شود.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۹۷۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت