عکس هایی که مهمترین اخبار جهان را روایت می کنند

سرنا_«گاردین» در قالب یک گزارش تصویری به مرور تصاویری که در هفته اخیر توسط عکاسان خبری سراسر جهان به ثبت رسیده‌اند پرداخته است.

عکس هایی که مهمترین اخبار جهان را روایت می کنند

به گزارش سرنا، اعتراضات در میانمار و اسپانیا، فوران آتشفشان «سینابونگ» و ادامه روند شیوع ویروس کرونا در جهان از جمله موضوعات گزارش تصویری جدید گاردین هستند.

در ادامه منتخبی از این تصاویر را مشاهده می‌کنید:

یک معترض بطری محتوی مواد منفجره را در جریان تظاهرات علیه دستگیری «پابلو هاسل» رپر اسپانیایی به سمت پلیس پرتاب می‌کند. / بارسلونا / اسپانیا / اسوشیتدپرس تصویری از معترضان ضدکودتا که پس از برخورد با پلیس عقب‌نشینی کرده‌اند. دولت نظامی میانمار در هفته اخیر با استفاده از گاز اشک‌آور و سایر مهمات سرکوب معترضان را تشدید کرد. / یانگون / میانمار / گتی ایمیجز کادر پزشکی بیمارستان «دل مار» یکی از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» را پس از هواخوری در کنار ساحل به بیمارستان بازمی‌گردانند. / بارسلونا / اسپانیا / خبرگزاری فرانسه تصویر پسر بچه‌ای در سوپرمارکتی که پس از دستگیری «عثمان سونکو» چهره مطرح مخالف دولت سنگال غارت شده است. / داکار / سنگال / رویترز تصویری از «سارا هاواکوا» هنرپیشه حین مراقبت از بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» در بیمارستانی در پراگ. «هاواکوا» پیش از شیوع ویروس کرونا یکی از بازیگران تئاتر بود. او در ماه اکتبر کار کردن به صورت داوطلبانه و رایگان در بیمارستان را آغاز کرد. / پراگ / جمهوری چک / گتی ایمیجز معترضان پس از شلیک گازهای اشک‌آوری که در جریان تظاهرات علیه کودتای نظامی توسط ماموران امنیتی پرتاب شده‌اند فرار می‌کنند./ یانگون / میانمار تصویر زنی که لوازمش را بر روی سرش حمل می‌کند و از «کنگو» جایی که در آن پناهنده شده بود به «بانگاسو» شهری در آفریقای مرکزی بازمی‌گردد./ بانگاسو / آفریقای مرکزی / اسوشیتدپرس یک مرد کشمیری با قایق دست‌سازی که با لوله‌های پلاستیکی ساخته شده است پس از بارش برف بر روی دریاچه «دال» قایقرانی می‌کند./ سرینگار / هند / اسوشیتدپرس حضور پلیس برای متفرق کردن معترضان به کودتای نظامی در یانگون / میانمار / خبرگزاری فرانسه معترضان در جریان تظاهرات برای حمایت از «عثمان سونکو» مخالف دولت و نامزد سابق ریاست جمهوری، پس از مواجهه با پلیس پناه می‌گیرند. «سونکو» هفته اخیر درحالی که برای اتهام تجاوز راهی دادگاه بود به اتهام اخلال در نظم عمومی بازداشت شد./ داکار / سنگال / اسوشیتدپرس معترضان در پی شلیک پلیس برای متفرق کردن جمعیت، بر روی زمین دراز کشیده‌اند./ ماندالی / میانمار / رویترز تصویری از فوران آتشفشان «سینابونگ» / کارو / اندونزی / رویترز افراد بی‌خانمانی که از «بانگاسو» فرار کرده‌اند در روستای «سیوه» مشغول پخت و پز و شستن ظروف هستند. حدود ۲۴۰هزار نفر از اواسط دسامبر در آفریقای مرکزی آواره شده‌اند. / جمهوری آفریقای مرکزی / اسوشیتدپرس تصویری از ساختمان‌های ویران‌شده «ادلب» در دورانی که سوریه‌ای‌ها پس از توافق آتش‌بس «ادلب» بازگشت به خانه‌هایشان را آغاز کرده‌اند. / ادلب / سوریه / خبرگزاری آناتولی زنی که همکلاسی‌های دوران دبیرستانش را در مارس ۲۰۱۱ بر اثر زلزله و سونامی از دست داده بود در اطاقک «تلفن باد» که برای صحبت کردن با درگذشتگان ساخته شده است، با دوستانش صحبت می‌کند. / اوتسوچی / ژاپن / رویترز دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران در اورلاندو / فلوریدا / ایالات متحده آمریکا / رویترز تصویری از یک ساختمان متروکه یخ زده در سمنتنازوادسکی در ۱۹ کیلومتری شهر «وورکوتا»؛ به دلیل بیکاری و آب و هوای بسیار سرد هر ساله آمار مهاجرت در این منطقه افزایش پیدا کرده است. / روسیه / خبرگزاری آناتولی

کد مطلب: ۱۹۷۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت