وبینار «محمودخان ملک‌الشعرا؛ از سنت تا نوگرایی» برگزار می‌شود

سرنا_هم اندیشی مجازی «محمودخان ملک‌الشعرا (صبا)؛ از سنت تا نوگرایی» که از پیشگامان نقاشی نوین است، سه شنبه ۱۹ اسفند برگزار می شود.

وبینار «محمودخان ملک‌الشعرا؛ از سنت تا نوگرایی» برگزار می‌شود

به گزارش سرنا، «محمود خان ملک‌الشعرا؛ از سنت تا نوگرایی» عنوان هم‌اندیشی مجازی است که معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران با همکاری دفتر پژوهش کاخ‌موزه گلستان برگزار می‌کند.

در این هم‌اندیشی برخط، ابتدا مسعود ناصری، مدیرکل امور هنری فرهنگستان هنر، با مقدمه‌ای درباره اهداف برگزاری این نشست سخن آغاز می‌کند، سپس سید مهدی حسینی، عضو پیوسته فرهنگستان هنر، درباره «محمود خان و مدرنیسم ایرانی» به ایراد سخنرانی می‌پردازد. در ادامه، میلاد جهانی سیاهرودی نیز مقاله‌اش را با عنوان «بررسی تحلیلی و تطبیقی ۲ پرده با عنوان تصحیح‌کننده و استنساخ از محمود خان ملک‌الشعرا، موجود در کاخ گلستان» ارائه می‌کند.

بخش میان‌برنامه این وبینار با پخش فیلم مصاحبه استاد محمود افتخاری استاد حوزه هنرهای سنتی، ادامه می‌یابد. این مصاحبه را گروه تاریخ شفاهی هنر فرهنگستان هنر تهیه کرده است.

این نشست مجازی با سخنرانی سید عباس حسینی درباره «محمود خان صبا و امپرسیونیسم ایرانی» ادامه می‌یابد. آخرین سخنرانی این هم‌اندیشی مجازی نیز به کامیار فاروقی اختصاص دارد که مربوط به معرفی کتابی است با عنوان محمود خان ملک‌الشعرا صبا کاشانی: پیشگام نقاشی نوین ایران.

این وبینار سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ساعت ۱۵، از طریق لینکی که در وب‌گاه فرهنگستان هنر، به نشانی honar.ac.ir، قرار داده می‌شود قابل مشاهده خواهد بود. همچنین گالری مجازی‌ای از تصاویر نقاشی محمود خان ملک‌الشعرا (صبا) که در کاخ‌موزه گلستان محفوظ است، همزمان با برگزاری وبینار به نمایش گذاشته می‌شود و تا پایان فروردین ۱۴۰۰ در وب‌گاه فرهنگستان هنر قابل مشاهده خواهد بود.

منبع: روابط عمومی فرهنگستان هنر

کد مطلب: ۱۹۷۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت