خسارت ۲۷۰ میلیاری کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی

سرنا_مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: صنعت گردشگری استان در دوران کرونا ۲۷۰ میلیارد تومان خسارت دید.

خسارت ۲۷۰ میلیاری کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی

مصطفی مرزبان ۲۴ اسفندماه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی با اشاره به آمادگی استان برای نوروز ۱۴۰۰، افزود: وزارت میراث فرهنگی ضوابط و مقررات لازم در ایام نوروز را به اداره کل ابلاغ کرده است و مهمترین ضوابط، رعایت پروتکل های بهداشتی است که در اماکن و تاسیسات گردشگری و برای فعالان گردشگری لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره به خسارت ۲۷۰ میلیارد تومانی کرونا به تاسیسات و صنعت گردشگری استان مرکزی، گفت: تاکنون به منظور پرداخت تسهیلات گردشگری به آسیب دیدگان ۱۶۵ فقره پرونده در بانک ها تشکیل شده و مبلغ ۴۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مرزبان بیان کرد: در استان مرکزی ۱۷ هتل، ۲۴ اقامتگاه بومگردی، ۵ مهمانپذیر، ۲ هتل آپارتمان، ۵۲ خانه مسافر و ۲۳ مجتمع گردشگری فعال وجود دارد و به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال تبلیغی برای سفر نخواهیم داشت ولی برنامه ریزی و آمادگی لازم پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه سفر به شهرهای قرمز و نارنجی به دلیل شیوع کرونا ممنوع است، اما امکان سفر به شهرهای زرد، آبی و سفید مجاز است، گفت: امکان اقامت در مدارس و کمپ های گردشگری نیز در نوروز وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی بیان کرد: برنامه های فرهنگی و اجرایی ویژه نوروز بر فضای مجازی متمرکز است به طوری که ۲۰۰ جاذبه گردشگری استان از طریق فضای مجازی معرفی می شود، همچنین برگزاری مسابقه عکس و فیلم از پخت غذاهای محلی نیز در نظر است و ۳۰ هزار اقلام تبلیغاتی در قالب نقشه و کتابچه راهنما و معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی نیز فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی به عنوان مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با اشاره به اینکه احتمال افزایش تردد از ۲۶ اسفندماه وجود دارد، افزایش تعداد ماشین های گشت نیز در نظر است.

علی زندی فر، از افزایش تعداد دوربین های ثبت تخلفات در جاده های استان خبر داد و گفت: ۲۶ دوربین در استان فعال بوده است که طی ۴ ماهه اخیر این تعداد دوربین به ۵۸ دوربین رسیده است، همچنین عملیات لکه گیری، تیغ زنی و اصلاح ۹۵ درصد روشنایی های محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

در این جلسه کمیته های ذیل ستاد گزارش عملکرد خود ارائه کردند.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۹۸۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت