ماجرای سیاسی امنیتی سانسور نیسان آبی در بازپخش سریال پایتخت

سرنا_بخشی از سریال پایتخت که پس از ترور شهید فخری‌زاده مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بود در بازپخش خلاصه‌ی این سریال از شبکه‌ی یک مورد سانسور قرار گرفت!

ماجرای سیاسی امنیتی سانسور نیسان آبی در بازپخش سریال پایتخت

در یکی از قسمت‌های سریال «پایتخت ۶»، «نقی معمولی» که راننده و محافظ یک نماینده‌‌ی مجلس است، پس از اینکه او با یک خودروی نیسان در ظاهر مورد «سوء قصد» قرار می‌گیرد درباره‌ی «ترور با نیسان آبی» دیالوگ‌هایی به این شرح می‌گوید:

نقی معمولی: دیدی چه جوری می‌خواستند ما رو حذف کنند؟ هی من به شما می‌گم ما اسلحه لازم داریم، اسلحه لازم داریم. نماینده‌ی مجلس: سوءقصد که با نیسان نمیشه نقی جان نقی معمولی: حاجی‌جان! اینا با یه ماشینی سوءقصد می‌کنند که تابلو نباشه دیگه، نیسان آبی. چیزی که مثل ریگ ریخته نیسان آبیه، حالا شما برو راننده رو پیدا کن.

شباهت این بخش از سریال پایتخت با خبرهای اعلام‌شده از چگونگی ترور شهید فخری‌زاده، که چند ماه پس از پخش این سریال رخ داد، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

خبرگزاری فارس جزییات ترور این مقام ارشد وزارت دفاع را این گونه شرح می‌دهد: «از خودروی نیسان که در فاصله‌ی ۱۵۰ متری ماشین شهید فخری‌زاده متوقف بوده، از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور، شلیک‌های متعددی به سمت شهید صورت می‌گیرد».

اما نکته‌ی جالب توجه آن است که چند روز قبل و در بازپخش فصل ششم سریال پایتخت دیالوگ‌های جنجالی همین بخش سانسور شد.

منبع: انصاف نیوز

کد مطلب: ۱۹۹۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت