«یدو» چرا پیش از اکران راهی تلویزیون شد؟/ حق‌پخش را واگذار نکردیم

سرنا_محمدرضا مصباح تهیه‌کننده فیلم سینمایی «یدو» درباره پخش تلویزیون این فیلم در ایام نوروز پیش از اکران عمومی آن توضیحاتی ارائه کرد.

«یدو» چرا پیش از اکران راهی تلویزیون شد؟/ حق‌پخش را واگذار نکردیم

محمدرضا مصباح تهیه کننده فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری که سیمرغ بهترین فیلم جشنواره سی و نهم فیلم فجر را از آن خود کرده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پخش این فیلم سینمایی از تلویزیون آن هم پیش از اکران عمومی بیان کرد: پیش از این هم گفته بودیم که «یدو» برای مردم است و برای آن‌ها ساخته شده است. طبیعتاً به خاطر فراگیری مخاطبان تلویزیون برای ما جذاب است که مردم در بخش‌های مختلف کشور بتوانند این فیلم را ببینند به هر حال در این شرایط سخت و در عید نوروزی که در پیش داریم و شرایط مردم خوب نیست خواستیم ما هم سهمی را ایفا کنیم تا کمی حال مردم را خوب کنیم. در واقع خواستیم به مردم عیدی بدهیم.

وی درباره شرایط بازگشت سرمایه تولید این پروژه هم توضیح داد: ما برای بخش مالی هم در حال مذاکره و گفتگو هستیم و امیدواریم با پیش‌بینی‌هایی که کرده‌ایم شرایط مناسبی هم داشته باشیم. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم با کمک مردم شرایط اکران سینمایی هم فراهم شود ما از مردم می‌خواهیم به ما کمک کنند تا فیلم قاچاق نشود. پخش فیلم از تلویزیون سهم و بضاعت ما بود تا حال مردم را خوب کنیم و بهترین فیلم جشنواره را در اختیار تلویزیون بگذاریم می‌خواهیم که مردم سهم خود را ایفا و کمک کنند تا از قاچاق فیلم جلوگیری شود.

مصباح در عین حال تأکید کرد: پرونده اکران سینمایی و اینترنتی فیلم از نظر ما بسته نشده و امیدواریم در شرایطی که مساعد شد بتوانیم فیلم را اکران سینمایی کنیم.

این تهیه‌کننده درباره ذخیره نسخه پخش‌شده این فیلم از تلویزیون در آرشیو سایت تلوبیون هم اظهار کرد: رایت فیلم را صدا و سیما به طور کلی خریداری نکرده و تنها حق پخش فیلم را در ۲ نوبت دارد ضمن اینکه روی تلوبیون هم بارگذاری نخواهد شد.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که اگر درباره دیگر فیلم خود یعنی «پوست» که در بخش خصوصی تولید شده چنین پیشنهادی مطرح شود، می‌پذیرد یا نه؟ بیان کرد: ما باید در مسیر مذاکره قرار بگیریم تا ببینیم چه می‌شود اما به طور کلی مخاطب فراگیر برای صاحبان اثر جذاب است اینکه فیلمی خوب دیده شود جذاب است اما باید شرایط آن را هم بررسی کرد.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۹۹۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت