نگاه دولت مردان به یزد جهانی متفاوت باشد

سرنا_معاون وزیر کشور با اشاره به لازمه تفاوت‌ یزد در نحوه مدیریت تاکید کرد: با توجه به نحوه مدیریت متفاوت، باید نگاه دولت مردان به یزد نیز متفاوت باشد.

نگاه دولت مردان به یزد جهانی متفاوت باشد

«مهدی جمالی نژاد» نیز در برنامه رادیو جوان که شب گذشته به میزبانی هتل لاله یزد برگزار شد، به صورت تماس تلفنی، ضمن تبریک نوروز باستانی به مردم یزد، تصریح کرد: در سازمان شهرداری‌ها، روستاها و شهرهای مختلفی در نظر است اما یزد یک کهن شهر با اصالت به شمار می‌رود که مردم دوست داشتنی و قصه‌داری در تاریخ دارد لذا با توجه به نحوه مدیریت متفاوت، باید نگاه دولت مردان به یزد نیز متفاوت باشد.

وی با اشاره به اقدامات قابل توجه دستگاه‌ها در مدیریت شهر یزد پس از جهانی شدن، تصریح کرد: پس از این موعد مصوبات معماری و شهرسازی متفاوت شده و موضوعات مختلفی مانند تعیین کاربری‌ها و ساخت و سازها و همچنین نحوه ارائه خدمات شهرداری در یزد نیز با تفاوت‌های لازم دیده شدند.

وی با اشاره به نقش مردم یزد در حفظ بافت تاریخی این شهر تصریح کرد: مردم یزد خودشان از یزد حفاظت و نگهداری کردند به طوری که امروز این بافت ارزشمند به نسل ما رسیده است.

تعامل مثال زدنی شهرداری و میراث فرهنگی یزد در کشور

«جمال الدین عزیزی» شهردار شهر جهانی یزد با تاکید بر این که حفظ میراث جهانی بافت تاریخی یزد وظیفه تمام دستگاه‌ها و مردم است، اظهار کرد: این میراث جهانی متعلق به ایندگان است و باید آن را برای نسل‌های بعد حفظ و حراست کنیم چرا که به نوعی بزرگترین بافت سنتی زنده دنیا محسوب می‎شود و همچنان زندگی در ان جریان دارد.

وی با بیان این که تعامل اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری یزد در ایران مثال زدنی است، به لزوم ترویج این تعامل با سایر دستگاهها در راستای حفظ این میراث ارزشمند اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاوت شرایط زندگی در بافت سنتی باید دستگاه‌های خدمات رسان نیز متفاوت خدمات بدهند و سایر مدیران نیز در ارائه خدمات شهرداری به مردم یاری‌کننده باشند.

این مسئول با بیان این که نوروز 1400 نیز با وجود شیوع کرونا مورد توجه شهرداری یزد قرار گرفت، تصریح کرد: زیباسازی و فضاسازی شهر از چند ماه گذشته دنبال شد و المان‌هایی تعاملی که بتواند تعامل مردم و یزد را تقویت کند نیز نصب شدند.

وی به ایجاد تونل‌های نورانی، برگزاری ویدئو مپینگ در بافت تاریخی و مرکز شهر نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این برنامه‌ها همگی مورد استقابل قابل توجه مردم قرار گرفتند.

البته شهردار یزد به روز طبیعت نیز اشاره کرد و از مردم خواستار همراهی هر چه بیشتر در نرفتن به مراکز عمومی و دوری از تجمعات شد.

عزیزی از همراهی خوب گردشگران یزد تاکنون یاد کرد و گفت: امار مبتلایان پس از 13 اذرماه، دوباره به بالاترین رقم رسیده است و از مردم میخواهیم با توجه به مسئله کرونا به مکان‌های عمومی نروند.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۰۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت