پشت پرده پخش، تاخیر و قطع گاندو

سرنا_پخش، تاخیر و قطع گاندو در چند روز گذشته حواشی زیادی در پی داشت ولی واقعیت با آنچه که ادعا شده تفاوت بسیاری دارد.

پشت پرده پخش، تاخیر و قطع گاندو

تصمیم ناگهانی برای پخش گاندو ۲ در ایام نوروز ۱۴۰۰، اسفندماه گذشته نه تنها باعث تعجب کارشناسان و افراد آگاه به ساخت این سریال شده بود بلکه نقدهای زیادی را هم پخش چنین سریال جدی در روزهای نوروز که مردم نیاز به لحظه های شاد و مفرحی داشتند به دنبال داشت، شاید نشنیدن این نقدها و لجبازی شبکه سه و احتمالا رویکردهای سیاسی هم باعث شد این سریال روی آنتن رود و به گواه نظرسنجی صداوسیما و نظرسنجی رسانه های مختلف با بی توجهی مردم و بی میلی مخاطبان سیما مواجه شود.

همه ماجرای گاندو۲ اما این نادیده گرفتن نظر کارشناسان نبود بلکه افراد آگاه می دانستند این سریال آماده نیست و تا پایان نوروز هم امکان تکمیل آن وجود ندارد. اگرچه یک پروپاگاندای رسانه ای سیاسی تلاش می کرد تاخیر در پخش برخی قسمت های گاندو۲ را به سانسور وصل کند ولی واقعیت این است که این سریال روزانه به پخش می رسید و چون نیاز به فرصتی برای بازبینی داشت به همین دلیل نه تنها با تاخیر پخش می شد بلکه در کمال تعجب و خلاف روند پخش سریال های نوروزی، یک قسمت کلا به بازپخش خلاصه ای از قسمت های قبل اختصاص یافت.

نکته عجیب اینکه، سریال گاندو ۲ حتی نتوانست به پایان برسد و این برای دومین سال پی در پی بود که سریال های سیما در پایان نوروز نیمه کار رها می شدند، پارسال هم سریال پایتخت نیمه کاره ماند و سیما مجبور شد اسفند ۹۹ (یعنی ۱۲ ماه بعد) این سریال را تمام کند.

در واقع برخلاف شایعات مطرح شده در برخی رسانه ها، ادامه سریال گاندو۲ اصلا تولید نشده بود که بخواهد با فشار کسی از روی آنتن پایین کشیده شود، یعنی ادامه گاندو۲ تولید نشده و نیمه تمام ماندن آن هم دقیقا به همین دلیل بود.

با این وجود پیشنهاد می کنیم اگر صداوسیما مدعی است سریال آماده پخش است و فرد یا افرادی مانع پخش آن شده اند، ادامه این سریال را برای اهالی رسانه اکران کنند تا مشخص شود پشت پرده قطع ناگهانی یک سریال تلویزیونی چه بود؟!

منبع: برنا

کد مطلب: ۲۰۱۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت