تهران قرمز شد، نمایشگاه ها تعطیل؛ سینماها بلاتکلیف

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی اعلام کرد که با توجه قرمز شدن شهر تهران، گالری‌ها باید به قواعد ستاد ملی کرونا توجه و از برگزاری نمایشگاه‌های هنری خودداری کنند.

تهران قرمز شد، نمایشگاه ها تعطیل؛ سینماها بلاتکلیف

هادی مظفری درباره وضعیت برگزاری نمایشگاه‌های هنری با توجه به قرمز شدن وضعیت تهران، اظهار کرد: با توجه به اینکه موزه‌ها و گالری‌ها جزو مشاغل دوم و سوم محسوب می‌شوند، در شرایط فعلی ملزم به رعایت قوانین ستاد ملی کرونا هستند و تا تغییر رنگ شهر تهران و بهتر شدن وضعیت، باید تعطیل باشند.

او یادآور شد که بر اساس قواعد ستاد ملی کرونا گالری‌ها در شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار دارند باید از برگزاری نمایشگاه‌های هنری خوددداری کنند.

درحالی که از منابع مختلف خبرهای ضد و نقیض از تعطیلی سینماها به دلیل وضعیت قرمز تهران به گوش می‌رسد، اما سمفا همچنان بلیت می‌فروشد.

صبح امروز دوشنبه ۱۶ فروردین با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت کرونا در شهر تهران از نارنجی به قرمز تغییر کرد تا با توجه به قوانین تمامی مشاغل از جمله سینماها تعطیل شود.

طبقه بندی سینماها به تازگی از مشاغل گروه سه به دو تغییرکرده بود تا در وضعیت نارنجی هم بتواند فعالیت کند اما حالا با قرمز شدن وضعیت شهر تهران گمانه زنی ها درباره تعطیلی دوباره سینماها در رسانه ها مختلف مطرح شده است.

برخی رسانه‌ها نیز به نقل از مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرده‌اند که سامانه فروش بلیت آنلاین سینماها (سمفا) فروش بلیت را متوقف کرده است اما تا این لحظه همچنان سمفا در حال فروش بلیت سینما است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این باره گفته با توجه به اینکه امروز اعلام شده که وضعیت تهران قرمز شده است، طبیعتا هر دستورالعملی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شود، همه فعالیت‌ها از جمله امور فرهنگی و هنری را هم در برمی‌گیرد که البته هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است و منتظر ابلاغیه جدید هستیم.

به نظر می‌رسد طی امروز و فردا برای چندمین بار سینماها در شهرهای قرمز از جمله تهران تعطیلی شود تا فیلم های اکران نوروز که از ۲۷ اسفند ماه اکران خود را آغاز کرده‌اند با تعطیلی سه باره مواجه شوند.

به گزارش ایرنا، در اکران نوروز امسال فیلم‌های هفته‌ای یک بار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی ، خورشید تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی، فیلم کمدی تکخال به کارگردانی مجید مافی، خون شد آخرین ساخته مسعود کیمیایی و لاله ساخته اسدالله نیک‌نژاد نمایش داده شده اند.

در فروش دو هفته‌ای نوروز نیز بر خلاف انتظار، فیلم سینمایی هفته‌ای یک بار آدم باش بیشترین و فیلم پرحاشیه لاله کمترین فروش را داشته‌اند.

فیلم‌های خورشید با بازی هنرمندانی چون طناز طباطبایی، جواد عزتی و علی نصیریان ، تکخال به تهیه کنندگی محمدحسین فرحبخش و بازی پوریا پورسرخ، سحر قریشی ، خون شد با بازی سعید آقاخانی به ترتیب در رده دو تا چهارم پرفروش‌های اکران نوروز قرار دارند.

حالا باید دید که آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سینماهای شهر های قرمز چیست و چه زمانی خبر تعطیلی ابلاغ خواهند شد.

منبع: ایسنا؛ ایرنا

کد مطلب: ۲۰۱۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت